YouTube zaczyna oferować pełnometrażowe filmy za darmo

YouTube zaczyna oferować pełnometrażowe filmy za darmo

YouTube zaskoczył użytkowników w Stanach Zjednoczonych udostępniając pełnometrażowe firmy do obejrzenia całkowicie za darmo. Co prawda jest tu pewny istotny haczyk, a do tego wybór nie jest zbyt duży i obejmuje przeważnie kolekcję starszych produkcji, ale znaleźć można tu uznane klasyki, które nie tracą na wartości z upływem lat, takie jak Terminator, Rocky czy też Legalna Blondynka. Trzeba jednak zaznaczyć, że darmowe oglądanie filmów w największym serwisie wideo na świecie wiąże się z przerywaniem seansu reklamami, ale nie jest to tak uciążliwe jak w przypadku tradycyjnej telewizji. Warto też wspomnieć, że usługa jest jak na razie w fazie testów i dostępna tylko na rynku amerykańskim, ale zakładać można, że jeśli wszystko pójdzie pomyślnie, podobnej oferty spodziewać możemy się także w Europie, w tym i w Polsce.

YouTube rozpoczął testy nowej usługi, w ramach której możemy oglądać za darmo pełnometrażowe filmy, ale z reklamami.

YouTube zaczyna oferować pełnometrażowe filmy za darmo

YouTube już od dłuższego czasu posiada w swojej ofercie pełnometrażowe filmy, ale dotychczas te udostępniane były jedynie odpłatnie (w tym i w naszym kraju). Jak podaje AdAge, należąca do Google platforma wideo rozpoczęła udostępnianie darmowych tytułów już w październiku (w kategorii Free to watch w sekcji filmów). W tym przypadku seans przerywany jest jednak reklamami wyświetlanymi w regularnych interwałach. Rohit Dhawan, dyrektor ds. zarządzania produktem, stwierdził, że jest to bardzo dobra okazja zarówno dla konsumentów, jak i reklamodawców. Firma dostrzega potencjał w tym segmencie rynku i zamierza go rozwijać, co oznacza, że z czasem kolekcja dostępnych bezpłatnie filmów z pewnością się powiększy. Jak na razie Amerykanie otrzymali dostęp do 100 tytułów, a pełną listę znajdziecie pod TYM adresem. Co ciekawe, o ile obecnie YouTube dobiera reklamy losowo z dostępnej puli, to jednak rozważa scenariusz, w którym reklamodawcy będą „sponsorować” wybrane filmy lub też ich reklamy wyświetlane będą w danych produkcjach na wyłączność.

Wszystko wskazuje na to, że YouTube poważnie myśli o rywalizacji z gigantami na rynku VOD. Serwis coraz mocniej inwestuje we własne produkcje, a darmowe filmy mogą nakłonić wiele osób do skorzystania z oferty tej platformy. Wydaje się, że ma to sens, szczególnie że jak pokazują badania, coraz więcej osób korzysta z serwisu na urządzeniach mobilnych i smartTV, gdzie tego typu usługi są bardzo popularne. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak tylko wyczekiwać pojawienia się darmowych filmów na YouTubie także dla użytkowników z Polski. Tymczasem za obejrzenie pozycji, które Amerykanie otrzymali za darmo, musimy zapłacić przeważnie kilkanaście złotych (choć przynajmniej bez reklam).

Komentarze do: YouTube zaczyna oferować pełnometrażowe filmy za darmo