YouTube znalazł nowy sposób na wciskanie nam reklam. Użytkownicy nie są zadowoleni

YouTube znalazł nowy sposób na wciskanie nam reklam. Użytkownicy nie są zadowoleni

Google znalazł nowy sposób na zarabianie na YouTubie, poprzez zamienianie wstrzymanych filmów na YouTube w nową przestrzeń reklamową. Menedżer ds. komunikacji YouTube powiedział The Verge, że odnotowali "silne reakcje reklamodawców i recenzentów" od momentu, gdy "wprowadzili reklamy podczas pauzy dla wszystkich reklamodawców".

YouTube po raz pierwszy zaczął zastanawiać się nad możliwością wyświetlania reklam na ekranach pauzy w 2023 roku, oferując tę opcję wybranym reklamodawcom. Dyrektor ds. biznesowych Google, Phillip Schindler, ogłosił w kwietniu ubiegłego roku, że reklamodawcom podoba się nowa koncepcja reklam. Użytkownicy YouTube nie są jednak już tak entuzjastycznie nastawieni do tego pomysłu.

YouTube po raz pierwszy zaczął zastanawiać się nad możliwością wyświetlania reklam na ekranach pauzy w 2023 roku.

youtube
 

evilhologram/Reddit

Użytkownicy Reddita opublikowali zrzuty ekranu nowych reklam z ekranu pauzy i stwierdzenie, że nie są zadowoleni z nowego pomysłu YouTuba, jest lekkim niedopowiedzeniem. Co więcej, nowe formy reklamy pojawiają się nie tylko na stronie internetowej, ale również w aplikacji mobilnej YouTube.

Reklamy wyświetlane po zapauzowaniu wideo nie są nową koncepcją. Usługi streamingowe, takie jak DirecTV i Hulu od AT&T, wyświetlają reklamy po wstrzymaniu materiału, jeśli wykupimy jeden z planów subskrypcji niższego poziomu. Niektóre produkty Amazon, takie jak tablety Fire, wyświetlają również reklamy na ekranie blokady, a według oficjalnego bloga Amazon w maju ubiegłego roku ogłosił, że planuje rozszerzyć swoją ofertę przestrzeni reklamowej na urządzenia do salonu.

Wygląda więc na to, że to nie tylko pomysł YouTuba, ale wiele firm zamierza iść w tym kierunku, serwując nam reklamy gdzie i kiedy to tylko możliwe. Biorąc zaś pod uwagę, że wbrew pozorom nie jest to takie uciążliwe dla użytkowników, raczej nie spodziewamy się też szeroko zakrojonych protestów, więc wkrótce może stać się to branżowym standardem, wykorzystywanym w innych serwisach, np. na Netflixie. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube znalazł nowy sposób na wciskanie nam reklam. Użytkownicy nie są zadowoleni

 0