Za większość przychodów branży muzycznej odpowiadają usługi streamingowe

Za większość przychodów branży muzycznej odpowiadają usługi streamingowe

Muzyka oparta na streamingu oferowana w ramach usług Spotify czy Apple Music zyskuje na coraz większym zainteresowaniu. Według amerykańskiej grupy Recording Industry Association of America przychody z tego rodzaju działalności wzrosły w Stanach Zjednoczonych w pierwszej połowie obecnego roku o 26 procent. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami jest to 4,3 mld dolarów, co przekłada się na aż 80 procent ogólnych przychodów branży muzycznej. Chociaż statystyki obejmują także strumieniowanie, z którego za wpływy odpowiadają wyświetlane reklamy to raport wykazał też, że liczba płatnych subskrypcji wzrosła o 31 procent. Spotify to platforma radząca sobie bardzo dobrze, która może pochwalić się bazą ponad 100 mln aktywnych abonentów, zaś tuż za nią uplasowało się Apple Music z 56 mln subskrybentów.

Najnowszy raport wskazuje, że usługi strumieniowania muzyki odpowiadają za większość przychodów branży muzycznej.

Za większość przychodów branży muzycznej odpowiadają usługi streamingowe

Przemysł fonograficzny w USA odnotował 18-procentowy wzrost osiągając 5,4 mld dolarów przychodów w pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku. Co ciekawe nie tylko usługi strumieniowe pozwalają branży muzycznej generować ogromne pieniądze. Swego rodzaju odrodzenie przeżywa wydawać by się mogło dawno zapomniana muzyka na płytach winylowych oraz nośnikach CD — odnotowały one wzrost o kolejno 5 i 13 procent. W pierwszym półroczu krążki CD zarobiły około 485 mln dolarów, natomiast w przypadku winyli jest to 224 mln dolarów. Bez wątpienia nawet przy wspomnianym progresie sprzedaży klasycznych nośników audio to streaming pozostaje dominującym modelem dystrybucji większości utworów muzycznych. Do tego coraz więcej artystów korzysta z tej opcji.

W Polsce prym wiedzie przede wszystkim Spotify. Oczywiście niektórzy mogą nie widzieć sensu płacenia miesięcznie 19,99 złotych za dostęp do oferty premium, ale w takich przypadkach zawsze pozostaje podstawowa propozycja z pewnymi ograniczeniami np. reklamami, czy brakiem opcji pobierania muzyki. Dla nieprzekonanych platforma oferuje 3-miesięczny bezpłatny okres próbny, po którym będziemy mogli ewentualnie zrezygnować z dalszego korzystania. Dodatkowo niedawno Spotify uruchomiło w Polsce nowy plan subskrypcji dedykowany parom. Za Premium Duo musimy płacić 24,99 złotych co 30 dni.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Za większość przychodów branży muzycznej odpowiadają usługi streamingowe

 0