Zainteresowanie Apple Vision Pro drastycznie spadło. Nawet posiadaczom się znudziło

Zainteresowanie Apple Vision Pro drastycznie spadło. Nawet posiadaczom się znudziło

Pierwszy "komputer przestrzenny" firmy został wprowadzony na rynek w USA w cenie 3499 USD na początku tego roku i prawdopodobnie pojawi się na innych rynkach w nadchodzących miesiącach. Analityk Ming-Chi Kuo twierdzi jednak, że Apple spodziewa się sprzedać mniej jednostek niż wcześniej przewidywano, ponieważ popyt drastycznie spadł od czasu jego wprowadzenia na rynek.

W swoim najnowszym poście Kuo stwierdza, że firma Cupertino zmniejszyła zamówienia na Apple Vision Pro z "konsensusu rynkowego" wynoszącego od 700 000 do 800 000 sztuk. Zamiast tego Apple spodziewa się sprzedać od 400 000 do 450 000 sztuk zestawu rzeczywistości mieszanej. Vision Pro jest obecnie dostępny w Stanach Zjednoczonych, a firma nie ogłosiła jeszcze planów wprowadzenia go na inne rynki.
Popyt w USA spadł znacznie niżej niż wcześniej oczekiwano. W rezultacie firma może być bardziej ostrożna w swoich prognozach dotyczących popytu na rynkach poza USA. Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, wcześniej potwierdził, że urządzenie będzie dostępne w Chinach w 2024 roku, ale nie podał szczegółowego harmonogramu debiutu Vision Pro w tym kraju.

Uzytkownikom znudziło się Vision Pro. Gdy opadł zachwyt, pozostało ciężkie, nieporęczne urządzenie.

Ze względu na spadek popytu, Apple spodziewa się obniżenia dostaw Vision Pro w przyszłym roku w porównaniu z rokiem poprzednim, oznajmił Kuo. Analityk dodaje również, że firma "przejrzała i dostosowała" swoje plany dotyczące następnej generacji zestawu do rzeczywistości mieszanej, a rzekomy następca pierwszej generacji Apple Vision Pro może nie trafić na rynek w 2025 roku, jak wcześniej zakładano.

Początkowa fala zainteresowania i ekscytacji ustępuje miejsca obawom. Gurman donosi, że liczba osób korzystających z 25-minutowych demonstracji zestawu w sklepach Apple gwałtownie spadła, a wiele osób, które dokonały rezerwacji, często nie stawia się na spotkaniu.

Jednak dla Apple równie niepokojące mogą być raporty od użytkowników, którzy po zakupie Vision Pro prawie nie korzystają z zestawu. Nawet Gurman przyznaje, że przez pierwsze kilka miesięcy używał swojego urządzenia kilka razy dziennie, ale teraz ogranicza się do raz lub dwa razy w tygodniu.

Gurman przytacza te same zastrzeżenia, które mają inni użytkownicy dotyczące Vision Pro ze względu na jego ograniczone zastosowanie: jest nieporęczny, ciężki i nie posiada  ciekawych aplikacji. Twierdzi, że proces przygotowania do oglądania filmu po prostu nie jest tego wart. Niektórzy użytkownicy narzekają również na dyskomfort, ból szyi, a nawet podrażnione oczy po użyciu urządzenia.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Zainteresowanie Apple Vision Pro drastycznie spadło. Nawet posiadaczom się znudziło

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł