Zdaniem Tima Sweeneya, PS5 będzie napędzać rozwój PC

Zdaniem Tima Sweeneya, PS5 będzie napędzać rozwój PC

Zdaniem Tima Sweeneya, czyli szefa Epic Games, PlayStation 5 to niezwykle zbalansowane urządzenie, a jego architektura pamięci masowej pozwoli napędzić przyszłość pecetów. Po tym jak Epic zaprezentował na PS5 niezwykle imponujące demo technologiczne silnika Unreal Engine 5, Sweeney postanowił skomentować next-genową konsolę od Sony, chwaląc możliwości urządzenia, nie tylko w zakresie CPU i GPU, ale również dysku, gdzie „wielokolejkowa przepustowość zwiększa opcje zarządzania magazynem”, co jego zdaniem będzie absolutnie kluczowe w przyszłości. Twórca silnika Unreal podkreślił, jak imponujące jest w przypadku konsol praktycznie natychmiastowe renderowanie świata, który może ważyć nawet dziesiątki gigabajtów. Jest to kolejna opinia, która podkreśla, że największy w ramach nowej generacji skok zawdzięczać będziemy nie mocy obliczeniowej CPU i GPU, ale właśnie dyskom SSD i towarzyszącym im technologiom, na które postawiły Sony i Microsoft.  

Zdaniem Tima Sweeneya, PlayStation 5 to niezwykle zbalansowane urządzenie, a jego architektura pamięci masowej pozwoli napędzić przyszłość pecetów. 

 

Wyciekło zdjęcie devkitu PS5. Czy tak będzie wyglądać konsola Sony?

Co więcej, Sweeney dodał, że architektura nośnika danych konsoli PlayStation 5 daleko wykracza poza to, co obecnie jest dostępne na rynku PC, dlatego też wyznaczać może przyszłość rynku pecetowego. „Architektura dysku w PS5 mocno wyprzedza wszystko, co można obecnie kupić na PC za dowolne pieniądze. To pomoże napędzać przyszłość pecetów. Rynek PC zobaczy ten statek i stwierdzi: wow, nasze SSD muszą to dogonić” - tłumaczy szef Epic Games. Trzeba przyznać, że nieczęsto zdarza się, by ktoś tak mocno związany z branżą PC tak bardzo zachwalał konsole. Warto też wspomnieć, że Microsoft także mocno postawił na wykorzystanie możliwości SSD i opracował architekturę o nazwie Velocity, która zapewnia bufor nawet 100 GB zasobów gier, które mogą być natychmiastowo załadowane. Dzięki temu można wczytać kilka gier jednocześnie, nawet jeśli mieliśmy konsolę wyłączoną przez wiele dni albo robiliśmy aktualizacje po drodze.   

Pomimo faktu, że deweloperzy i branżowi celebryci coraz chętniej wypowiadają się na temat PlayStation 5, Sony wciąż nie zaprezentowało konsoli, pierwszych gier na ten system ani zdradziło ceny urządzenia. Poznaliśmy tylko specyfikację techniczną oraz wiemy, że japoński gigant wypuści PS5 na rynek pod koniec roku, w okresie przedświątecznym, czyli pomiędzy październikiem a grudniem. Firma zapewniła, że pomimo trwającej pandemii, globalna premiera konsoli jest niezagrożona. Wczoraj przedsiębiorstwo pochwaliło się też świetnym wynikiem PS4, które rozeszło się już w liczbie 110 mln sztuk. Ciekawe, czy PS5 uda się pobić ten wynik, a być może pobity zostanie rekord należący do PS2? Tutaj wiele zależeć będzie od ekskluzywnych gier, których jednak jeszcze nie poznaliśmy.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Zdaniem Tima Sweeneya, PS5 będzie napędzać rozwój PC

 0