Były pracownik firmy z branży IT z Wielkiej Brytanii został skazany na więzienie po tym, jak w akcie zemsty poważnie zaszkodził swojemu pracodawcy. Mohammed Umar Taj, 31-letni specjalista IT został zawieszony w pracy w lipcu 2022 roku. Za to postanowił się zemścić, uzyskując nieautoryzowany dostęp do firmowych systemów.
Według raportu policji z West Yorkshire, Taj zmienił dane logowania, przez co reszta zespołu nie mogła wykonywać powierzonych zadań. Następnie zakłócił działanie firmowego systemu uwierzytelniania wieloskładnikowego, co jeszcze bardziej sparaliżowało działalność przedsiębiorstwa. Pracodawca oszacował straty na co najmniej 200 tysięcy dolarów, uwzględniając przerwy w pracy oraz utratę zaufania klientów.
Naraził firmę na szkody, został skazany na więzienie
Problemy techniczne dotknęły nie tylko główną siedzibę firmy w Yorkshire, ale też jej klientów w Niemczech i Bahrajnie. Firma musiała zmagać się nie tylko z kosztami naprawy systemów, lecz także z nadszarpniętą reputacją.
Były pracownik firmy z branży IT z Wielkiej Brytanii został skazany na więzienie po tym, jak w akcie zemsty poważnie zaszkodził swojemu pracodawcy.
Taj został postawiony w stan oskarżenia i w zeszłym tygodniu przyznał się do winy. Sąd skazał go na siedem miesięcy oraz 14 dni więzienia za działania, które miały na celu utrudnienie pracy firmy i zablokowanie dostępu do systemów.
Przypadek ten potwierdza, jak ważne jest szybkie i skuteczne odbieranie zawieszonym lub zwolnionym pracownikom dostępu do kluczowych systemów IT.
Policja przypomina, że dobre zabezpieczenia i kontrola dostępu chronią firmy przed atakami, stratami finansowymi oraz utratą zaufania ze strony klientów i partnerów biznesowych.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Zemsta zawieszonego pracownika IT okazała się kosztowna również dla niego