Capcom oficjalnie ogłosił, kiedy należy spodziewać się premiery Resident Evil 4 na iPhony. Producent zapowiedział, że gra pojawi się na wspieranych urządzeniach od Apple już w grudniu, na kilka dni przed Bożym Narodzeniem. Dowiedzieliśmy się także, iż produkcja będzie obsługiwać specjalną technologię upscalingu stworzoną przez Apple.
Resident Evil 4 zmierza na iPhony. Kiedy premiera?
Już niewiele czasu zostało, aby użytkownicy wybranych iPhonów mogli zainstalować na nich Resident Evil 4. Taką informację dostaliśmy od Capcomu, który oficjalnie zdradził, kiedy należy spodziewać się premiery gry na wspieranych urządzeniach od Apple. Capcom ogłosił, że "doceniony przez krytyków" Resident Evil 4 zostanie wydany na sprzęt Apple'a już 20 grudnia 2023 roku. Co chyba najbardziej interesujące, produkcja ma być dostępna również na iPhonach. Capcom obwieścił to słowami "Przygotuj się na strach przed tą najnowocześniejszą grą typu survival horror, która mieści się w Twojej dłoni".
Capcom ogłosił, że "doceniony przez krytyków" Resident Evil 4 zostanie wydany na sprzęt Apple'a już 20 grudnia 2023 roku.
Niestety, jak znaczna część z Was pewnie już wie, grę będzie można uruchomić wyłącznie na topowych modelach najnowszej generacji z chipem A17 Pro. Są nimi iPhone 15 Pro oraz iPhone 15 Pro Max. Wynika to oczywiście z wymagań samego tytułu, którym w przypadku iPhonów zdoła sprostać tylko flagowy procesor Apple'a. Resident Evil 4 nie będzie jednak ograniczony tylko do smartfonów z logo nadgryzionego jabłka. Gra zostanie wydana 20 grudnia także na wspierane iPady i komputery Mac z chipem M1 lub nowszym. Obiecująco zapowiadają się tutaj najnowsze MacBooki, które Apple zaprezentowało zaledwie kilka dni temu i których sprzedaż ruszyła jeszcze wczoraj. Są one bowiem wyposażone w najnowsze procesory z linii M3, które otrzymały znaczące poprawki w temacie GPU. Apple dodało do nich nawet sprzętową akcelerację śledzenia promieni.
O wydajność raczej nie ma się co martwić. Pomoże tutaj m.in. MetalFX
W celu poprawienia wydajności będzie można skorzystać z z MetalFX. To specjalnie przygotowana przez Apple technologia upscalingu, która działa podobnie do technik stosowanych przez NVIDIA i AMD, czyli odpowiednio DLSS oraz FSR. MetalFX będzie oczywiście wspierane przez nadchodzące Resident Evil 4 i podobnie jak w przypadku Resident Evil Village, również tutaj powinny pojawić się 2 opcje: "Jakość" oraz "Wydajność".
Jeśli chodzi o wydajność i jakość rozgrywki w Resident Evil 4 na iPhonie to raczej nie ma się czego obawiać. Na iPhonie 15 Pro Max w Resident Evil Village dało się uzyskać 60 klatek na sekundę przy rozdzielczości Full HD+. Poza tym gra oferuje możliwość zmiany wielu ustawień graficznych, w tym również jakości tekstur czy cieni. Podobnych opcji dostosowywania spodziewamy się zatem po Resident Evil 4.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Znamy datę premiery Resident Evil 4 na iPhona i inne urządzenia Apple