Aplikacja Threads od Mety osiągnęła kolejny znaczący kamień milowy – platforma zgromadziła już 300 milionów użytkowników, z czego ponad 100 milionów korzysta z niej codziennie. Mark Zuckerberg ogłosił ten sukces w poście na Threads, podkreślając, że „dynamiczny rozwój Threads trwa”.
Kolejny krok do miliarda użytkowników?
Mark Zuckerberg wielokrotnie podkreślał, że Threads ma „duże szanse” stać się kolejną aplikacją Mety z miliardem użytkowników. Choć obecnie platforma jest jeszcze daleka od tego celu, jej wzrost wyraźnie przyspiesza. Dla porównania, jesienią ubiegłego roku Threads osiągnęło 100 milionów użytkowników, a na początku listopada liczba ta wzrosła do 275 milionów.
Sukces aplikacji potwierdzają także statystyki pobrań. Apple ujawniło, że Threads było drugą najczęściej pobieraną aplikacją w 2024 roku, ustępując jedynie aplikacji zakupowej Temu, która zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu.
Aplikacja Threads od Mety osiągnęła kolejny znaczący kamień milowy – platforma zgromadziła już 300 milionów użytkowników.

Nowe funkcje i plany monetyzacji
Meta nie zamierza zwalniać tempa i planuje wykorzystać rosnącą popularność Threads. Według doniesień serwisu The Information, firma zamierza rozpocząć eksperymenty z pierwszymi reklamami w aplikacji już na początku 2025 roku. Choć to naturalny krok w strategii monetyzacji, to pojawia się pytanie jak zareagują na to użytkownicy?
Tym bardziej, że Threads nie jest jedyną platformą, która próbuje przejąć rolę „publicznego forum”, zwłaszcza w kontekście zmian na platformie X (dawniej Twitter), która straciła część swoich długoletnich użytkowników. W ostatnim czasie znaczący wzrost odnotowała również Bluesky – zdecentralizowana aplikacja niemal podwoiła swoją bazę użytkowników w listopadzie i obecnie posiada ponad 25 milionów użytkowników. Firma jednak nigdy nie ujawniła liczby aktywnych użytkowników, którzy korzystają z serwisu codziennie.
Mimo że Threads jest znacznie większe od Bluesky, Meta czerpie inspirację z niektórych funkcji konkurenta. W ostatnich tygodniach platforma wprowadziła m.in. spersonalizowane kanały i tzw. „starter packs”, które pomagają nowym użytkownikom szybciej odnaleźć interesujące treści.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Zuckerberg może otwierać szampana. Threads szybko rośnie w siłę