Studio VOID Interactive, znane z taktycznego shootera Ready or Not, zdecydowało się zwolnić swojego wieloletniego menedżera społeczności znanego jako Kaminsky. Powodem były jego wypowiedzi na oficjalnym serwerze Discord gry.
W odpowiedzi na sugestię dodania nazwiska Charliego Kirka do listy zablokowanych słów, Kaminsky napisał: „Właśnie to zrobiłem. Śmiesznie, bo dosłownie przed chwilą rozmawialiśmy z współlokatorem o tym, że został zastrzelony. Wszystko, co mogę powiedzieć: nic wartościowego nie zostało utracone”. Słowa te natychmiast wywołały falę oburzenia wśród graczy i obserwatorów, a studio szybko opublikowało oświadczenie, w którym odcięło się od pracownika: „Jesteśmy świadomi komentarzy naszego menedżera społeczności dotyczących ostatniego tragicznego wydarzenia. Te wypowiedzi nie odzwierciedlają wartości ani stanowiska naszej firmy. Zakończyliśmy współpracę z tą osobą i przypomnieliśmy zespołowi o odpowiedzialności, jaką niesie komunikacja w przestrzeni publicznej”.
To nie pierwsza kontrowersja wokół VOID Interactive i Ready or Not.
Nie pierwszy kryzys wizerunkowy
To nie pierwsza kontrowersja wokół VOID Interactive i Ready or Not. W 2021 roku studio ogłosiło współpracę z wydawcą Team17, jednak zaledwie kilka miesięcy później partnerstwo rozwiązano. W branży spekulowano, że miało to związek z poziomem gry inspirowanym strzelaniną w szkole, choć deweloperzy temu zaprzeczali. Rok później, 16 czerwca 2022 r., tytuł został na krótko usunięty ze Steama po zgłoszeniu naruszenia znaku towarowego. Problemem miała być nazwa fikcyjnego klubu nocnego Pryzm, identyczna z rzeczywistą siecią klubów w Wielkiej Brytanii. Gra wróciła do oferty Valve dwa dni później.
Sukces sprzedażowy mimo kontrowersji
Pomimo burzliwych wydarzeń wokół studia, Ready or Not cieszy się ogromnym zainteresowaniem graczy. Niedawno zadebiutowała wersja konsolowa, która w ciągu ośmiu tygodni znalazła ponad trzy miliony nabywców. Łączna sprzedaż na PC i konsolach przekroczyła już 13 milionów egzemplarzy, co czyni tytuł jednym z największych taktycznych FPS-ów.
Warto podkreślić, że nie jest to jedyny przypadek takich działań, a gracze sami w tym pomagają. Na Steam działa grupa kuratorska CharlieTweetsDetected, która odradza kupowanie tytułów, których twórcy negatywnie wypowiedzieli się o Kirku po jego śmierci.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Branża gier zwalnia pracowników po komentarzach na temat Charliego Kirka