Zwolennicy cenzury zaczęli atakować największe firmy reklamujące się na Twitterze

Zwolennicy cenzury zaczęli atakować największe firmy reklamujące się na Twitterze

W odpowiedzi na zakup Twittera przez Elona Muska, 40 grup nacisku i mediów wysłało list do głównych reklamodawców w sieci społecznościowej, zmuszając ich do zmuszenia Muska do przestrzegania ich żądań dotyczących moderacji treści lub bojkotu Twittera.

„My, niżej podpisane organizacje, wzywamy cię do powiadomienia Muska i publicznego zobowiązania się do zaprzestania wszelkich reklam na Twitterze na całym świecie, jeśli zrealizuje on swoje plany podważenia standardów bezpieczeństwa marki i społeczności, w tym wycięcia moderacji treści” – czytamy w liście. „Oznacza to, że Musk nie może wycofać podstawowych praktyk moderacyjnych, które Twitter ma już w zasadach i musi zobowiązać się do faktycznego egzekwowania tych zasad”.

40 grup nacisku wysłało list do największych reklamodawców jak Disney, IBM, Amazon i HBO, żeby przyłączyli się do bojoktu Twittera, żądając utrzymania obecnej moderacji i cenzury.

List, wysłany do 20 głównych reklamodawców, został podpisany przez Media Matters For America, Free Press, Public Citizen i Accountable Tech – a także grupy aktywistów, takie jak NAACP, National Center for Transgender Equality i National Hispanic Media Coalition. Adresaci to 20 największych reklamodawców na Twitterze, w tym Disney, IBM, Amazon, HBO i innych.

Interpublic Group, gigant reklamowy, powiedział klientom, którzy korzystają z agencji IPG Media Brands, aby wstrzymali płatne reklamy na Twitterze na co najmniej tydzień. Osoba zaznajomiona z historią powiedziała CNBC, że firma zaleca swoim klientom wstrzymanie reklam na platformie, dopóki jej plany dotyczące zaufania i bezpieczeństwa nie zostaną wyjaśnione w świetle nowego właściciela. Istnieją obawy, że Twitter może stać się „darmowym piekłem”. E-mail wysłany przez MAGNA mówił, że Twitter nie komunikował się z żadną z agencji marketingowych, dodając, że „obecna sytuacja jest nieprzewidywalna i chaotyczna, a niebezpieczne zachowania dobrze się rozwijają w takim środowisku”. Niektórzy z klientów agencji to Unilever, CVS Pharmacy i Nintendo.

W zeszłym tygodniu General Motors powiedział, że wstrzymał reklamy na Twitterze, dopóki nie wyjaśni się „kierunek platformy pod nowym właścicielem”.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Zwolennicy cenzury zaczęli atakować największe firmy reklamujące się na Twitterze

 0