Zyski ze sprzętu do VR osiągną 3,6 mld dolarów wg prognoz SuperData

Zyski ze sprzętu do VR osiągną 3,6 mld dolarów wg prognoz SuperData

Firma SuperData, zajmująca się badaniami rynku, opublikowała właśnie nowy raport szacujący potencjalne zyski producentów sprzętu do Rzeczywistości Wirtualnej. Prognozy wyglądają bardzo optymistycznie.

Według przewidywań SuperData, w 2017 sprzedaż urządzeń VR wyniesie 3,6 miliarda dolarów amerykańskich - o 142% więcej niż w roku poprzednim. Firma analityczna sądzi, że do roku 2020 wartość ta wyniesie 17,8 mld. Jeśli chodzi o software, SuperData przewiduje wzrost sprzedaży w tym roku aż o okrągły miliard dolarów w porównaniu z 2016, kiedy to gry i oprogramowanie VR przyniosły zyski na poziomie 300 mln dolarów. Najszybciej rozwijającym się rynkiem miałyby być Stany Zjednoczone i oczekuje się, że dochody w tym regionie osiągną 403 miliony dolarów, natomiast największym rynkiem będzie Azja, z przewidywanym zyskiem oscylującym w granicach 430 mln. Jest to dość ironiczny stan rzeczy, zważywszy na to, że generalnie w Ameryce przeciętne mieszkanie ma znacznie większy metraż niż w krajach azjatykich. Według prognoz SuperData, łączny dochód z oprogramowania i sprzętu VR w roku 2020 wyniesie 37,7 mld dolarów.

Zyski ze sprzedaży software'u VR w bieżącym roku czterokrotnie przekroczą wyniki z 2016

W roku 2016 uświadczyliśmy prawdziwego boomu VR, z premierami Oculus Rift i HTC Vive na PC oraz PlayStation VR - akcesorium do PlayStation 4. W przestrzeni mobilnej, ukazał się Google Daydream. SuperData oczekuje, że w tym roku łącznie sprzedaż urządzeń do VR klasy premium (czyli między innymi czterech wyżej wymienionych marek) dobije do poziomu 21 milionów. Jest to wartość ponad trzykrotnie przewyższająca ilość zakupionych akcesoriów Wirtualnej Rzeczywistości w 2016. Według danych z tego samego źródła, w minionym roku sprzedano ich 6,3 miliona egzemplarzy. Zdaniem firmy analitycznej, najlepiej sprzedającym się gadżetem VR będzie Google Daydream, z przewidywanymi 6,8 miliona sprzedanych sztuk. Na płaszczyźnie mobilnej antycypuje się jednak spadek zainteresowania zestawami VR. Szacuje się, że w tym roku tego typu sprzęt trafi zaledwie do 59 mln osób i jest to wynik o 25 mln gorszy niż w 2016. Analitycy uważają, że stanie się tak przez to, że konsumenci wyczekują urządzeń z wysokiej półki. Pomimo dobrych perspektyw dla VR, to prognozy rynku Rzeczywistości Rozszerzonej są jeszcze lepsze - z krótkiej wzmianki na końcu raportu SuperData wynika, że rynek ten, na płaszczyźnie wyłącznie sprzętu, w roku 2020 będzie wart 30,4 miliarda dolarów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Zyski ze sprzętu do VR osiągną 3,6 mld dolarów wg prognoz SuperData

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł