ReachaBlogger - jak rozpocząć współpracę z influencerami?

ReachaBlogger - jak rozpocząć współpracę z influencerami?

Platforma dla influencerów i reklamodawców - jak rozpocząć współpracę?

Rynek marketingu zmienia się dosłownie na naszych oczach. Wcześniej swoim zasięgiem przebijały się radia czy telewizja oraz wielkie serwisy internetowe. Dziś, dzięki chęci dotarcia do ściśle określonego odbiorcy, ten sam lub nawet większy zasięg mają influencerzy. Niezależnie od tego do jakiej grupy chcesz dotrzeć, korzystanie z odpowiednich serwisów przy nawiązywaniu współpracy z influencerami jest dużo łatwiejsze niż wyszukiwanie takich osób na własną rękę. Identyczna sytuacja ma miejsce w przypadku samych autorów. Ci, korzystając na przykład z platformy dla influencerów, mogą oferować swoje usługi potencjalnym reklamodawcom, gdzie obie strony wspólnie ustalą warunki przyszłej współpracy. Istnieje wiele serwisów oferujących takie usługi (WhitePress, Influ czy SnapStars), ale dziś weźmiemy na warsztat jeden z najbardziej popularnych w Polsce – ReachaBlogger i przyjrzymy mu się z bliska.

Platforma dla influencerów ReachaBlogger to świetny sposób na nawiązanie współpracy z reklamodawcami.

Rejestracja jest tu darmowa, niezależnie od tego czy jesteś reklamodawcą czy influencerem, a więc jeszcze przed podjęciem jakichkolwiek działań będziesz mógł sprawdzić w jaki sposób używać strony i zdecydować, czy w ogóle jej potrzebujesz. Nie jesteś zmuszony do opłacenia miesięcznej czy rocznej subskrypcji. Od razu po wykonaniu tego kroku do dyspozycji otrzymujesz specjalny panel (także darmowy), w którym możesz wyszukać interesujące Cię oferty i przejrzeć dostępny katalog wcześniej złożonych propozycji, zarówno jako klient, jak i influencer. Zaletą w trakcie wyszukiwania jest podział na kategorie. Wystarczy oznaczyć interesujące Cię działy, a ich filtrowanie odbędzie się automatycznie, co zaoszczędzi Twój cenny czas. Jest to szczególnie ważne, jeśli jesteś reklamodawcą. Transparentność i zawarte w ogłoszeniach influencerów informacje pozwalają na dotarcie do tych blogerów, którzy faktycznie mają odpowiedni zasięg, a ci są z kolei weryfikowani przez serwis. Do wyboru masz influencerów technologicznych, gamingowych, kulinarnych, lifestylowych i wielu innych.

Co to jest ReachaBlogger?

ReachaBlogger jest jednym z wielu, a zarazem jednym z największych w Polsce, serwisów poświęconych nawiązywaniu współpracy pomiędzy ogłaszającymi się tu reklamodawcami, a zarejestrowanymi influencerami. Jako reklamodawca możesz dotrzeć do osób na różnych platformach, takich jak blogi, Youtube, Instagram, TikTok czy Facebook, wybierając te, które idealnie wpasują się w kampanię marketingową Twojej firmy. Natomiast jako bloger, możesz skorzystać ze zleceń dla influencerów, by zaakceptować te wystawione przez reklamodawców lub stworzyć własne, w oparciu o swoje doświadczenia w branży. Serwis powstał w 2014 roku i zdobył kilka nagród branżowych. Orzeł Innowacji, certyfikat Nowoczesne Przedsiębiorstwo czy przyznawaną przez Polską Agencję Przedsiębiorczości Nagrodę za Innowacyjność. ReachaBlogger w statystykach wygląda bardzo obiecująco. Za pomocą serwisu nawiązano już prawie 17000 współprac, korzysta z niego ponad 1300 reklamodawców, a na platformie znajdziesz około 7000 aktywnych ofert.

Cała współpraca pomiędzy influencerami, a reklamodawcami na ReachaBlogger działa w oparciu o regulamin platformy, który ma za zadanie chronić obie strony i wyłączać innych pośredników. Same transakcje działają na zasadzie przedpłaty (ang. Escrow), co jest szczególnie istotne dla twórców contentowych. Za samo pośrednictwo w transakcjach odpowiada omawiany serwis. Jeżeli więc reklamodawca jest zadowolony z efektów jakie przyniosła praca autora, środki są automatycznie przelewane na konto influencera. Każdy spór można zgłaszać poprzez wypełnienie specjalnego formularza, co jest szczególnie istotne dla osób, które dotychczas posiłkowały się umowami o dzieło, gdzie spory rozstrzygało się drogą sądową na warunkach ustalonych przez zamawiającego.

Ile kosztuje nawiązanie współpracy w serwisie ReachaBlogger?

Ile kosztuje influencer? To pytanie na pewno jest jednym z najważniejszych. Tak jak wspomniałem wcześniej, sama rejestracja i używanie udostępnionego panelu jest darmowe zarówno w przypadku influencera, jak i reklamodawcy. Jest to niewątpliwe duża zaleta, a kolejną jest niska prowizja (najniższa w Polsce, według zapewnień na głównej stronie internetowej) wynosząca 15% i pobierana z wynagrodzenia influencera. To oczywiście musi być w walucie, ale nic nie stoi też na przeszkodzie, by wynagrodzeniem za oferowane usługi był także barter. W tym wypadku opłata jest stała i wynosi 30 zł od transakcji (jako reklamodawca). Z dodatkową opłatą w przypadku reklamodawcy wiąże się dodanie lub przedłużenie już istniejącego zlecenia i wynosi ona wtedy 30 zł za jedną ofertę.

ReachaBlogger oferuje także wsparcie mailingiem i choć jest ono opcjonalne, przydaje się przy generowaniu ofert kierowanych do większej ilości influencerów. Taka opcja nie jest jednak darmowa i kosztuje 100 zł (maksimum z trzech kategorii). Ostatnią opłatą (także opcjonalną) jest opcja pierwszeństwa w katalogach. Jest to nic innego jak wyróżnienie wcześniej złożonych ofert. Dla reklamodawców koszt pierwszeństwa wynosi 30 zł, a dla influencerów 20 zł (opłata miesięczna, a nie jednostkowa). Ceny za same artykuły sponsorowane czy usługi dotyczące mediów społecznościowych wahają się od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego, jaki zasięg ma dany influencer. Nic nie stoi na przeszkodzie, by w kampanii marketingowej Twojej firmy wejść we współpracę z wieloma mniejszymi blogerami w tym samym czasie i nasycić w ten sposób większy obszar. Korzystając z platformy masz też do dyspozycji bezpośredni kontakt z influencerami.

Jak korzystać z platformy dla influencerów ReachaBlogger?

Nigdy nie sądziłem, że wejście we współpracę będzie tak dziecinne proste, a dokładnie takie jest, kiedy korzystasz z platform dla influencerów. Sama rejestracja w opisywanym serwisie to kwestia dosłownie kilkudziesięciu sekund. Podajesz adres e-mail i hasło, klikasz w link aktywacyjny i gotowe. Dotyczy to oczywiście zarówno samych influencerów, jak i reklamodawców, bo rejestracji można dokonać otrzymując dostęp do obu paneli jednocześnie. Jeżeli chodzi o influencerów, kolejnym krokiem jest stworzenie oferty i sprecyzowanie w jakim medium się poruszasz. Tutaj ważnym jest, by przedstawić swój zasięg (na przykład z Google Analytics w przypadku blogerów), liczbę subskrybentów (Youtube), liczbę followersów (Instagram, TikTok, Twitter) czy liczbę fanów na Facebooku. Statystyki trzeba również potwierdzić zrobionymi wcześniej zdjęciami i pomaga to reklamodawcom przy nawiązywaniu współpracy. W trakcie tworzenia oferty zaznacz także jakie kategorie ją określają (do trzech kategorii) i podaj cenę za jeden materiał. Po dodaniu logo, adresu internetowego i kilku innych, mniejszych informacji, etap tworzenia oferty się kończy. Jak widać jest to niesłychanie proste, a korzystanie z samego panelu bardzo intuicyjne.

Będąc reklamodawcą (czy jak kto woli – klientem), musisz przejść przez etap płatności przy wystawianiu zleceń. Na ReachaBlogger znajduje się Twój portfel, z którego środki pobierane są automatycznie w zależności od tego, jaką akcję w serwisie przeprowadzisz. Cennik już znasz, ale informacja dla przypomnienia jest zawarta jeszcze przed doładowaniem konta. Tak samo dzieje się przy akceptacji wystawionej wcześniej oferty danego influencera i działa na zasadzie „kup teraz”. Wystawianie ofert może być wspomagane przez sam serwis. Wystarczy, że skorzystasz z umieszczonego na stronie internetowej briefu. Warto także wspomnieć, że serwis sam wystawia faktury i zajmuje się rozliczeniami. Nie musisz się więc bawić papierkami czy umowami.

ReachaBlogger – innowacja naszych czasów

Trudno jest wyszczególnić jakiekolwiek wady platformy ReachaBlogger. Nawet jeśli jakieś mi umknęły, będą one zalewane rzeką zalet, jakie serwis ten oferuje. Niskie opłaty i prowizje, bezpośredni kontakt reklamodawcy z influencerami czy wsparcie samego serwisu i jego nieustanny rozwój to rzeczy, obok których nie sposób przejść obojętnie. Ciągle rosnąca baza influencerów to łakomy kąsek dla każdej firmy pragnącej zwiększyć swój zasięg. Twórcy natomiast mogą z tego faktu skorzystać i dzięki niemu zarobić niezłe pieniądze na swojej marce. Niezależnie od tego jak popularny w sieci jesteś (minimum 500 fanów), korzystanie z serwisu nie jest zarezerwowane tylko dla najgrubszych ryb. Znajdziesz tu zlecenia mniejsze, gdzie firmy decydują się na dotarcie do większej ilości influencerów, jak i te większe, gdzie liczba wyświetleń ma największe znaczenie.

Nawiązywanie współpracy z influencerami jeszcze nigdy nie było tak proste. Z niskimi prowizjami, bez pośredników.

Serwis oferuje reklamodawcom niespotykaną swobodę podczas nawiązywania współpracy z dowolną ilością influencerów. Kierowanie kampanią marketingową może się odbywać zarówno wewnętrznie, jak i korzystając z pomocy wykwalifikowanych pracowników ReachaBlogger, a ci z kolei biorą odpowiedzialność za przygotowanie analizy, ofert, harmonogramu, realizacji i efektywności działań. Wszystkie transakcje i opłaty są transparentne, a kontakt z influencerami bezpośredni. Za pomocą platformy, za darmo, możesz także śledzić rynek i konkurencję panującą wśród influencerów, a następnie zaplanować budżet na działania marketingowe. Korzystanie z serwisu jest intuicyjne i nie wymaga wypełniania żadnych papierków. To właśnie te cechy powinny zachęcić Cię do sprawdzenia ReachaBlogger.

Artykuł powstał we współpracy z ReachaBlogger - platformą dla influencerów i reklamodawców.


 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: ReachaBlogger - jak rozpocząć współpracę z influencerami?

 0