Znajdujesz się w sekcji Blogosfera. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez użytkowników serwisu, bądź są owocem samodzielnej pracy redaktorów. Redakcja ITHardware nie ponosi odpowiedzialności za treść poniższej publikacji.

Padł dysk - czy to powód by stracić zaufanie do producenta?

Padł dysk - czy to powód by stracić zaufanie do producenta?

Witajcie moi drodzy

Wpis ten popełniam troszkę na spontanie, bo sama akcja mnie zaskoczyła. Do tej pory nigdy nie padł mi dysk w działającym PC - dlatego sytuacja jest dla mnie nowa. Wczoraj o godzinie mniej więcej 19:30 wyłączyłem PC i wyszedłem z domu. Wróciłem do domu, mniej więcej 21:50 go włączyłem, odpaliłem co potrzeba (między innymi mecz Real Madryt - Betis Sevilla). Wszystko chyba było dobrze, ale w pewnym momencie usłyszałem pik-pik. Początkowo myślałem, że to jakieś problemy z nagrywarką - bo wiele razy wydawała podobne odgłosy bez wyraźnego powodu. Niestety, tym razem poszło na "grubości". Padł po prostu dysk twardy, konkretnie model Seagate ST3000DM001-1CH166 z firmware w wersji CC49. Objawy? 192 reloki w S.M.A.R.T oraz 48 pendingów. Ale to już nie ma znaczenia. Aktualnie Windows już z tym dyskiem podłączonym nie załaduje się. Być może to błąd, że wyłączyłem PC żeby ratować dysk? Wiele na to wskazuje...

Nie będę kłamał, że były tam ważne dane - bo nie były. Nie interesuje mnie żadne odzyskiwanie danych, bo tam nic ważnego nie było. Nic czego nie można by odtworzyć. Ale mimo to utrata 3 TB przestrzeni dyskowej i ponad 2 TB danych wkurza. Ale awarie się zdarzają, i mimo wszystko muszę się z tym pogodzić. Jednak nie to w tym wszystkim jest najgorsze. To był jeden z czterech dysków twardych w moim komputerze. Kupiłem go w 2014 roku, więc gwarancja już nie obowiązuje. Ale i to nie jest najgorsze - mam w PC trzy takie same dyski zakupione w podobnym okresie. Co mam teraz o nich myśleć? Wysłanie kilku TB do chmury jest raczej niemożliwe (koszty), ale czy moje dane są bezpieczne? Teraz już tego nie jestem pewien. Na szczęście padł nie ten dysk który ma ważne dla mnie dane, ale pewne jest jedno - na pewno wyślę swoje ważne dokumenty i media do chmury. W zahasłowanym pliku RAR oczywiście, ale jednak. W znacznym stopniu chyba przestałem ufać dyskom twardym - absrahrując już od producenta... Ale przestrzeń na dane jakoś będę musiał zastąpić. Zapewne kupię kolejny używany dysk :)

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Padł dysk - czy to powód by stracić zaufanie do producenta?

 0