YouTube wygenerował blisko 5 mld USD w ostatnich trzech miesiącach, czego dowiadujemy się z zaskakującego ujawnienia Google podczas prezentacji ostatnich wyników finansowych firmy matki, czyli Alphabet. Jest to pierwszy raport pod sterami nowego dyrektora generalnego Alphabet, czyli Sundara Pichai, który przejął stery, kiedy to dość niespodziewanie współzałożyciele Larry Page i Sergey Brin zrezygnowali z szefostwa i awansowali Pichai, który w tym czasie pełnił rolę CEO Google. Ogłoszenie przychodów generowanych przez YouTube jest nie lada niespodzianką, ponieważ jest to pierwszy raz od blisko 15 lat, kiedy to Google kupiło serwis wideo w 2006 roku za 1,65 mld USD. Tym samym wiemy w końcu, jak istotną częścią działalności amerykańskiego giganta jest YouTube. I tak, w ostatnim roku wygenerował on 15 mld USD, co przekłada się na prawie 10% wszystkich przychodów Google. Oznacza to, że reklamy na YouTube zarabiają blisko jedną piątą tego, co w przypadku FaceBooka i przeszło sześć razy więcej niż cały Twitch, który należy do Amazonu.
W ostatnim roku YouTube wygenerował on 15 mld USD, co przekłada się na prawie 10% wszystkich przychodów Google.
Google pochwaliło się również, że posiada już ponad 20 mln subskrybentów w ramach swojego abonamentu Premium (YouTube bez reklam) oraz serwisu Music Premium, a także przeszło 2 mln subskrybentów swojego płatnego serwisu TV. Alphabet podaje, że przychody tych produktów zebrane są razem w kategorii „inne”, gdzie widnieje kwota 5,3 mld USD za zeszły kwartał, ale wliczają się tu także sprzęt firmy, taki jak smartfony Pixel czy głośniki Google Home. Oznacza to, że trudno określić, jak dochodowe są produkty zebrane w tej kategorii. Całkowity obrót Alphabet za kwartał zakończony z końcem zeszłego roku wyniósł aż 46 mld USD, co oznacza 17% wzrost względem analogicznego okresu 2018 roku. Co więcej, blisko 10,7 mld stanowił zysk.
Najbardziej dochodowym produktem Google pozostaje wyszukiwarka, która w ostatnim kwartale wygenerowała aż 27,2 mld USD. Dowiedzieliśmy się także, że dział chmury, czyli Google Cloud, zanotował w czwartym kwartale 2,6 mld USD. To wszystko sprawiło, że Google mocno przebiło oczekiwania giełdowych analityków w zakresie zysków, ale co ciekawe, ci spodziewali się wyższego przychodu. Inwestorzy powinni być zaś ucieszeni, że przedsiębiorstwo stara się zdywersyfikować swoje przychody i nie polega jedynie na wyszukiwarce. Choć nie da się ukryć, że blisko 100 mld USD (98,1 mld USD) jakie ta wygenerowała w zeszłym roku robi bardzo duże wrażenie. Tym bardziej, że to rezultat 15% lepszy niż przed rokiem. YouTube zanotował jeszcze lepszy, bo przeszło 36% wzrost, z 11,2 mld USD w 2019 r. do 15,15 mld USD w 2019 r.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Google w końcu ujawnia, ile pieniędzy generuje YouTube