W związku z premierą Xbox One X istnieje nieco obaw o to, czy deweloperom w ogóle będzie chciało się spożytkować dodatkową moc konsoli. Twórcy gry Titanfall 2 pokazują, że nowy sprzęt Microsoftu potrafi sobie poradzić z rozdzielczością wyższą niż nawet 4K.
Titanfall 2, gra FPS studia Respawn Entertainment, czyli ex-weteranów Infinity Ward (twórców Call of Duty: Modern Warfare), ma otrzymać patcha Xbox One X Enhanced, a więc poprawiającego wydajność gry pod to specyficzne urządzenie. Co ciekawe, gra nie tylko z łatwością osiągnie natywną rozdzielczość 4K, czyli 3840 x 2160 pikseli (2160p), lecz de facto dobije do 3200p, czyli rozdzielczości bliskiej 6K (dla porównania 5K to 2880p). Zostanie ona później poddana procesowi supersamplingu, a więc obraz wyrenderowany w wyższej rozdzielczości zostanie sprowadzony do 4K, ale z dodatkowymi detalami. Wszystko to w 60 FPS-ach. Fakt ten został potwierdzony przez jednego z deweloperów Respawn na znanym gamingowym forum NeoGAF.
Bezproblemowa implementacja rozdzielczości wyższych niż 4K w Titanfall 2 przy 100% wykorzystaniu GPU rokuje dobre nadzieje w kwestii wsparcia Xbox One X
Co ciekawe, dla porównania wersja Titanfall 2 dla PS4 Pro działa w dynamicznym 1440p. Warto jednak podkreślić, że wartość 3200p dla Xbox One X będzie osiągalna, czasem będzie ona niższa, ale wykorzystanie GPU jest zdaniem pracownika Respawn zawsze na poziomie 100%. Mimo wszystko, z jego słów można wywnioskować, że konsola Xbox One X nie ma większych problemów z osiągnięciem natywnego 4K, a możliwość dobicia do 6K z supersamplingiem jest dodatkowym bonusem. Zdaje się, że dobrze rokuje to na przyszłość. Na premierę konsoli ponad 30 wydanych wcześniej gier otrzyma patche 4K. Xbox One X wejdzie do sprzedaży 7 listopada, a jego amerykańska cena to 499 USD, co przełoży się prawdopodobnie na okolice 2000 PLN.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Titanfall 2 na Xbox One X osiąga nawet 6K