10 nowych elektryków do 2026 roku. Toyota wchodzi w EV na całego i zaczyna nadrabiać straty

 10 nowych elektryków do 2026 roku. Toyota wchodzi w EV na całego i zaczyna nadrabiać straty

Toyota jest daleko za liderami branży EV. Firma zmienia nastawienie i zaczyna gonić, zapowiadając aż 10 nowych "elektryków" do 2026 roku.

Niecały rok temu Toyota była przeciwko "elektrykom"

Nowy prezes i dyrektor generalny Toyota Motor, Koji Sato, wygłosił swoje pierwsze publiczne przemówienie na żywo podczas zeszłotygodniowej konferencji prasowej. W swoim przemówieniu Sato zapowiedział, że firma będzie dążyła do elektryfikacji "praktycznie", dostosowując ofertę produktową do potrzeb poszczególnych regionów. Podczas wydarzenia wiceprezes Hiroki Nakajima poinformował, że firma planuje wypuścić na rynek 10 nowych modeli pojazdów elektrycznych do 2026 roku, co oznaczałoby sprzedaż około 1,5 miliona pojazdów rocznie.

Wraz z nowym kierownictwem Toyota zmienia strategię dotyczącą samochodów elektrycznych.

toyota bz4X

Toyota, wiodący światowy producent samochodów, ma problemy z szybkim rozwojem w branży motoryzacyjnej, przede wszystkim z powodu opóźnień w sprzedaży pojazdów elektrycznych. Konkurenci, w tym młodsi gracze, takie jak Tesla z USA i BYD z Chin, szybko zyskują na popularności na rozwijającym się rynku, podczas gdy Toyota zostaje w tyle. Teraz, po restrukturyzacji kierownictwa, firma stoi przed pilnym zadaniem przyspieszenia rozwoju w dziedzinie pojazdów elektrycznych, aby nadrobić straty.

Hiroki Nakajim poinformował również, że firma utworzy wyspecjalizowaną jednostkę do opracowywania pojazdów elektrycznych nowej generacji, która będzie kierowana przez jednego lidera z "pełnymi uprawnieniami". Ta osoba będzie odpowiedzialna za całość, od rozwoju i produkcji do biznesu. Zgodnie z informacjami, lider tej jednostki został już wybrany, a więcej szczegółów ma zostać ogłoszonych w maju.

Pierwszy masowo produkowany elektryk Toyoty miał poważne problemy

Według S&P Global Mobility, w 2022 roku Toyota sprzedała tylko 21 650 pojazdów zasilanych akumulatorami, co stanowiło zaledwie 0,3% udziału w rynku. Jak podaje Nikkei Asia, Toyota jest daleko w tyle za najlepiej sprzedającą się Teslą, która sprzedała 1,27 miliona sztuk, oraz wicemistrzem BYD, który sprzedał 810 600 pojazdów. Chociaż zamierza sprzedać 3,5 miliona sztuk do 2030 roku, to jak dotąd nie można mówić o sukcesach. W minionym roku Toyota zmagała się z problemami związanymi z wycofaniem swojego pierwszego masowo produkowanego modelu zasilanego bateryjnie - bz4X - z powodu potencjalnych problemów z odpadającymi kołami.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: 10 nowych elektryków do 2026 roku. Toyota wchodzi w EV na całego i zaczyna nadrabiać straty

 0