Toyota przeciwko pojazdom elektrycznym. Popyt jest zbyt... niski (i koła odpadają)

Toyota przeciwko pojazdom elektrycznym. Popyt jest zbyt... niski (i koła odpadają)

Toyota ponownie staje w opozycji do samochodów elektrycznych, twierdząc, że w Stanach Zjednoczonych nie ma na nie wystarczającego popytu. Jest to dość zaskakując, biorąc pod uwagę wielomiesięczne opóźnienia w dostawach EV, które wywołane są właśnie dużym popytem

Jack Hollis, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży w Toyota Motor North America, podczas seminarium internetowego zorganizowanego przez Automotive Press Association mówił o planie rządu USA, aby zachęcić do 50% sprzedaży EV do 2030 roku, aby uniknąć najgorszych skutków zmian klimatycznych i jest znacznie mniej ambitny niż plan Kalifornii, aby zakończyć sprzedaż pojazdów spalinowych do 2035 roku (i zmniejszyć o 68% do 2030 roku). Hollis twierdzi jednak, że rynek nie jest na to gotowy, pomimo że według nowego sondażu wyborcy amerykańscy popierają zakończenie do 2030 r. sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi w całym kraju, terminem wyprzedając nawet plany Kalifornii. 

Toyota nieustannie staje przeciw pojazdom elektrycznym, co regularnie podkreśla w swoich wypowiedziach kadra zarządzająca. Firma wypuściła co prawda swój własny EV, jednak szybko ogłoszono akcję serwisową - od auta odpadały... koła.

Toyota nie zwraca uwagi, że najpopularniejsza firma EV w Stanach Zjednoczonych – czyli Tesla, która sprzedaje dwa razy więcej pojazdów elektrycznych niż wszyscy inni producenci samochodów łącznie – nie sprzedaje pojazdów spalinowych i pomimo ciągłego wzrostu poziomu produkcji nie nadąża za popytem. Klienci czekają na samochody Tesli nawet kilka miesięcy i nie przeszkadzają im podwyżki cen. Mimo to Hollis, którego firma obecnie nie sprzedaje pojazdów typu BEV (Battery Electric Vehicle) w Stanach Zjednoczonych, twierdzi, że zarówno opinia publiczna, jak i konkurencja choćby w postaci Tesli się mylą

"Nie sądzę, by rynek był gotowy. Nie sądzę, że infrastruktura jest gotowa. A nawet gdybyś był gotowy do zakupu i gdybyś mógł sobie na niego pozwolić... (cena) jest nadal zbyt wysoka... 25 lat zajęło dojście do mniej niż 10% (udziału w rynku) dla hybryd... Konsument nie domaga się (EV) na tym poziomie. Konsument nie krzyczy: "30% lub 40% do jutra" - mówił Hollis. 

To nie pierwszy raz, kiedy Toyota wyraża sprzeciw wobec rynku pojazdów elektrycznych. Dyrektorzy na różnych szczeblach w firmie wydawali w przeszłości podobne publiczne oświadczenia, łącznie z Akio Toyoda, dyrektorem generalnym. Firma promuje działania anty-EV, co może być spowodowane ich bolesnym doświadczeniem w tym temacie. Toyota wypuściła na rynek kilka miesięcy temu swój pierwszy EV, jednak szybko wzywano wszystkich do serwisu, ponieważ od auta odpadały... koła.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Toyota przeciwko pojazdom elektrycznym. Popyt jest zbyt... niski (i koła odpadają)

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł