54000 samochodów Tesla do naprawy. Autopilot łamie przepisy drogowe

54000 samochodów Tesla do naprawy. Autopilot łamie przepisy drogowe

Samochody Tesla łamią przepisy drogowe - a konkretnie robi to autopilot, który został źle zaprogramowany. Gdy włączona jest jedna z opcji, asystent jazdy wykonuje manewr zabroniony w całych Stanach Zjednoczonych, a także w wielu krajach na całym świecie.

Tesla wezwała  53822 pojazdów w związku z problemem dotyczącym bezpieczeństwa. Akcja obejmuje wszystkie modele wyposażone w oprogramowanie w pełni samodzielnej jazdy (FSD). Amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) ostrzegła firmę, że zmiany w oprogramowaniu, które dodają profile operacyjne do funkcji FSD, mogą spowodować, że samochód nie zatrzyma się na znakach stopu, zwiększając ryzyko kolizji.

W jednym z profili autonomicznej jazdy jest opcja zwalniania przed znakiem STOP, zamiast całkowitego zatrzymania. Tesla musi teraz usunąć tę możliwość.

Najwyraźniej ktoś w Tesli wpadł na pomysł, że ustawienie oprogramowania tak, aby nie zatrzymywało się przed znakiem "STOP", a dalej się powoli toczyło, to dobry pomysł. Tesla dodała profile jazdy do swojego oprogramowania do samodzielnej jazdy w wersji beta w październiku. Aktualizacja obejmowała możliwość wyboru spośród trzech różnych profili jazdy o mało intuicyjnych nazwach „Chill”, „Average” i „Assertive”.  Działając autonomicznie z profilem Assertive, samochód będzie jeździł bardziej agresywnie, wliczając w to częstsze zmiany pasa i właśnie brak całkowitego wyhamowania, a jedynie zwolnienie przed znakiem STOP. 

Oprogramowanie wykonuje kilka testów przed zezwoleniem na spowolnienie przed znakiem. Po pierwsze, opcja ta musi być włączona w ustawieniach profilu. Skrzyżowanie musi znajdować się na obszarze, na którym ograniczenie prędkości w obie strony wynosi 50 km/h na godzinę lub mniej. W pobliżu nie mogą znajdować się żadne poruszające się samochody, piesi ani rowery. Czujniki muszą też mieć „dostateczną” widoczność podczas zbliżania się do skrzyżowania. Jeśli którykolwiek z tych warunków nie zostanie spełniony, samochód całkowicie się zatrzyma. Pomimo zastosowanej ostrożności, taki manewr nie jest legalny i grozi mandatem. Czemu Tesla zdecydowała się mimo wszystko na dodanie tej opcji?

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: 54000 samochodów Tesla do naprawy. Autopilot łamie przepisy drogowe

 0