A Plague Tale: Requiem - nowa aktualizacja dodaje ray tracing i sprawia, że gra wygląda... gorzej

A Plague Tale: Requiem - nowa aktualizacja dodaje ray tracing i sprawia, że gra wygląda... gorzej

A Plague Tale: Requiem to jedna z najładniejszych gier zeszłego roku i choćby tylko z tego względu warto się nią zainteresować, jednak najnowsza aktualizacja zamiast jeszcze upiększać ten tytuł, sprawia, że wygląda on gorzej. 

Asobo opublikowało nową aktualizację A Plague Tale: Requiem, która dodaje obsługę Ray Tracingu. Twórcy chwalą się, że wykorzystali technikę śledzenia promieni w celu ulepszenia zarówno okluzji otoczenia, jak i cieni, ale gra oferuje tylko opcję cieni opartych na ray tracingu. Coś tu jednak chyba poszło nie tak, bo cienie oparte na ray tracingu całkowicie psują okluzję otoczenia w grze, przez co gra wygląda gorzej z RT niż bez. 

Najnowsza aktualizacja A Plague Tale: Requiem zamiast upiększać ten tytuł, sprawia, że wygląda on gorzej. 

Redakcja DSOG postanowiła przetestować A Plague Tale: Requiem z najnowszą aktualizacją dodającą ray tracing i poniżej znajdziecie kilka zrzutów ekranu, które porównują grafikę z RT i bez (bo screeny w wyższej rozdzielczości odsyłamy do źródła). Jak widać, uzyskujemy bardziej realistyczne cienie (niektóre są ostrzejsze, a inne bardziej miękkie) po włączeniu techniki RT. Jednak całościowo obraz wygląda bardziej płasko, ponieważ nie ma żadnych efektów okluzji otoczenia.

Dobrze to widać na powiększeniu, np. na screenach poniżej, gdzie grafika oparta na rasteryzacji radzi sobie wyraźnie lepiej. Jest to o tyle rozczarowujące, że miejscami widać, ile dobrego przynosi ray tracing w tym tytule, ale dla przykładu chociaż trawa w pobliżu postaci wygląda lepiej z RT, to jednak ta na dalszym planie nie ma żadnych cieni i wygląda płasko.

Mamy nadzieję, że to zwykły błąd i Asobo będzie w stanie to szybko naprawić. W przeciwnym razie nie ma sensu w ogóle włączać Ray Tracingu w A Plague Tale: Requiem. Nie tylko zaliczymy spory spadek wydajności, ale także gorszą ogólną jakość obrazu. À propos wydajności, GeForce RTX4090 nie ma problemów z uruchomieniem tych efektów Ray Tracing z DLSS 3 w ustawieniach 4K/Ultra. Jednak z racji tego, że RT Shadows przynosi również dodatkowe obciążenie procesora, zdecydowanie poleca się korzystanie z DLSS 3 Frame Generation. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: A Plague Tale: Requiem - nowa aktualizacja dodaje ray tracing i sprawia, że gra wygląda... gorzej

 0