Activision Blizzard ma pomóc Microsoftowi w realizacji ważnego celu

Activision Blizzard ma pomóc Microsoftowi w realizacji ważnego celu

Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft wywołało poruszenie wśród graczy i obawy o monopol na rynku gamingowym. Tymczasem Sony nie spoczywa na laurach i już zapowiedziało kupno Bungie, a także kolejne transakcje. Jaki był cel nabycia jednego z większych firm w branży? Na to pytanie odpowiedział CEO przedsiębiorstwa z Redmond.

Prezes zarządu Microsoft, Satya Nadella ujawnił, że m.in. Activision Blizzard ma pomóc w stworzeniu "następnego internetu". Chodzi dokładnie o zbudowanie własnego metaverse, czyli sieci wirtualnych światów 3D skoncentrowanych na połączeniu społecznościowym. Microsoft zamierza wykreować własny świat, umieszczając w silniku fizycznym wszystko co możliwe - ludzi, przedmioty oraz miejsca nawiązując do gier. "Metaverse zasadniczo polega na tworzeniu gier. Ty i ja wkrótce usiądziemy na stole w sali konferencyjnej z naszymi awatarami lub hologramami, a nawet powierzchniami 2D z dźwiękiem przestrzennym" - powiedział Nadella

Microsoft chce stworzyć własne metaverse. Czy Activision Blizzard mu w tym pomoże?

Activision Blizzard ma pomóc Microsoftowi w realizacji ważnego celu

Podczas listopadowej konferencji Microsoftu Ignite 2021 Nadella określił franczyzy takie jak Halo, Minecraft i Flight Simulator jako własne metawerse. "W pewnym sensie są dziś 2D, ale pytanie brzmi, czy możesz teraz przenieść to do pełnego świata 3D? Zamierzamy tego dokonać" - ujawnił szef Microsoftu. W realizacji planu ma pomóc przejęcie Activision Blizzard. "Teraz możemy zacząć marzyć o tym za sprawą metaverse" - przyznał Nadella. Oczywiście Activision posiada katalog dużych marek takich jak Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch czy Crash Bandicoot. Producent z Redmond nie jest jedyny, który chce wykreować własne metaverse.

Na razie jest to jednak przyszłość i zobaczymy czy plany zostaną zrealizowane. Microsoft dokonał kilku większych transakcji, a na liście jest wchłonięcie ZeniMaxMedia kontrolującego Bethesdę Softworks i idSofwtare - twórców serii Fallout oraz Wolfenstein. Kwota tej transakcji wyniosła 7,5 mld dolarów, z kolei za Activision Blizzard producent Xboxa zapłaci 68,7 miliarda dolarów w gotówce. Nie brak obaw o monopol na rynku gier, ale z drugiej strony Sony nie pozostaje bierne na działania rywala i kupiło Bungie, a w planach są następne przejęcia.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Activision Blizzard ma pomóc Microsoftowi w realizacji ważnego celu

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł