Gran Turismo 7 w szczegółach - Sony prezentuje wyścigi na State of Play

Gran Turismo 7 w szczegółach - Sony prezentuje wyścigi na State of Play

Najnowsza prezentacja Sony w ramach cyklu State of Play pozwoliła nam nieco bliżej przyjrzeć się samochodom, torom i trybom gry, które Gran Turismo 7 dostarczy na PS5 i PS4 już 4 marca 2022 roku. Poza doświadczeniami typowego symulatora samochodowego otrzymamy tu opcje tuningu dla każdego samochodu, a także nowe i powracające funkcje, dzięki którym nie powinniśmy się nudzić przez wiele godzin zabawy. 

Zacznijmy od kilku kluczowych elementów z pokazu. W dniu premiery gra zaoferuje ponad 400 samochodów, wraz z 34 lokalizacjami wyścigowymi i 90 układami torów. Nie zabraknie też trybu wieloosobowego dla dwóch graczy na podzielonym ekranie (poza rozgrywką online) i podobnie jak większość gier na PS5, Gran Turismo 7 zawiera tryb wydajności oferujący 60 klatek na sekundę lub tryb ray tracingu, który ogranicza się do 30 klatek na sekundę. Sony nie udostępniło żadnych szczegółów technicznych dotyczących wersji na PS4.

W dniu premiery gra zaoferuje ponad 400 samochodów, wraz z 34 lokalizacjami wyścigowymi i 90 układami torów.

Gra będzie miała kilka innych funkcji dostępnych wyłącznie na PS5. Wrażenia dotykowe kontrolera DualSense będą zależne od powierzchni, po której jeździmy. Na doświadczenia haptyczne będą miały również wpływ drgania silnika i układu napędowego, a także ogólny rezonans karoserii. Adaptacyjne spusty kontrolera zostaną wykorzystane do symulacji unikalnego układu hamulcowego każdego samochodu, a także pulsowania do symulacji układów przeciwblokujących.

Poza kampanią, w której awansujemy w rankingach i zdobywamy kredyty do wydawania na nowe samochody, dostępny będzie też tryb Café, w którym możemy wypełniać cele związane z konkretnymi samochodami, jednocześnie ucząc się informacji o każdym historycznym modelu od osób odpowiedzialnych za ich zaprojektowanie. Niezależnie od tego, czy jesteśmy nowicjuszem w kulturze samochodowej, czy automaniakiem, który chce dowiedzieć się więcej, ten tryb gry wydaje się bardzo ciekawy dla fanów motoryzacji.

Gran Turismo 7 kładzie nacisk na muzykę, wprowadzając dwie funkcje, Music Replays i tryb Music Rally. W przypadku powtórek muzycznych możemy zapisać powtórkę wyścigu z muzyką z losowymi lokalizacjami kamery. Taka powtórka realizowana jest do rytmu muzyki ustawionej jako podkład, aby jej oglądanie było bardziej ekscytujące. Music Rally to prawdopodobnie najbardziej zręcznościowy tryb, jaki pojawił się w serii Gran Turismo. Celem tego trybu gry jest po prostu cieszenie się muzyką podczas jazdy. Rozpoczynamy wyścig, staramy się utrzymać tempo i złapać punkty kontrolne, w których uzupełniamy licznik. 

State of Play nie zdradził, czy Gran Turismo 7 będzie oferować realistyczne modelowanie uszkodzeń samochodów – funkcję, której domagali się fani od dawna – chociaż gra oferuje głębszą personalizację kosmetyczną. Będziemy mogli dodawać naklejki i kalkomanie do samochodów, a także dostosowywać kombinezon wyścigowy i kask do swoich upodobań. Swoimi dziełami można dzielić się z innymi graczami za pośrednictwem platformy w grze.

Biorąc pod uwagę, że była to duża prezentacja Sony dotycząca Gran Turismo 7, możemy nie usłyszeć o grze zbyt wiele, do czasu jej premiery. Ale ponieważ ta zadebiutuje na początku marca, nie musimy na nią długo czekać. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Gran Turismo 7 w szczegółach - Sony prezentuje wyścigi na State of Play

 0