Ubisoft broni NFT. Firma uważa, że gracze nie rozumieją tego narzędzia

Ubisoft broni NFT. Firma uważa, że gracze nie rozumieją tego narzędzia

NFT interesuje deweloperów gier, a jednocześnie wzbudza kontrowersje wśród graczy. Z pomysłu jego implementacji w grze Stalker 2 po fali krytyki wycofało się studio GSC Game World. Ubisoft, który jest z kolei mocno zainteresowany niewymienialnym tokenem postanowił bronić tego rozwiązania.

Dyrektor wykonawczy Ubisoft powiedział, że wydawca będzie kontynuować plan wdrożenia niewymienialnego tokenu (NFT) w swoich grach. Przy okazji deweloper przyznał, że gracze po prostu nie rozumieją tej propozycji. W wywiadzie z Finder Nicolas Pouard, wiceprezes Ubisoft Strategic Innovations Lab, zdradził, że Ubi był gotowy na krytykę pomysłu wdrożenia NFT, ale nie zamierza się z niego wycofywać i będzie bronić własną platformę. "Cóż, to była reakcja. Zdajemy sobie sprawę, iż to niełatwa koncepcja do zrozumienia, aczkolwiek Quartz stanowi tylko pierwszy krok do czegoś większego. Czegoś, co będzie łatwe do zrozumienia przez naszych graczy". Pouard zasugerował, że sprzeciw ludzi wynikał z ich niewiedzy o korzyściach płynących z NFT oraz nieuzasadnionych obaw.

Ubisoft nie zamierza rezygnować z pomysłu dodania NFT do swoich gier. Firma broni też tego narzędzia a obawy graczy tłumaczy niewiedzą.

Nicolas Pouard dodał, że ze względu na aktualną sytuację ludzie wierzą, iż niewymienialny token po pierwsze niszczy Ziemię, a po drugie jest narzędziem służącym do spekulacji. Ubisoft patrzy jednak na efekt końcowy. Chodzi o to, aby dać graczom opcję odsprzedania przedmiotów, kiedy już ich nie potrzebują lub skończyli grę. To ma być dla nich korzystne rozwiązanie. Przedstawiciel Ubisoftu skomentował też wycofanie NFT ze Stalkera 2 - "To smutne, że wciąż istnieje pewien opór oparty na braku zrozumienia. Jednak nie wiem, czy powinniśmy porównywać oba te przypadki". Co ciekawe portal Kotaku poinformował, że część deweloperów z Ubisoftu nie jest zadowolona z decyzji firmy o dodaniu NFT do gier.

Nie brak natomiast firm z branży gamingowej takich jak Konami i Atari, które już zaczęły sprzedawać cyfrowe elementy w formie NFT. Na początku tego miesiąca Sega zarejestrowała znak towarowy "Sega NFT”. Entuzjastycznie do całego pomysłu podchodzi również Square Enix. Pomimo tego badanie GDCC przeprowadzone na grupie 2700 twórców wykazało, że 70% z nich nie wyraża chęci dodania NFT do swoich gier. A wy uważacie, że połączenie NFT z grami to dobry pomysł?

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ubisoft broni NFT. Firma uważa, że gracze nie rozumieją tego narzędzia

 0