Activision Blizzard w 2021 roku zarobiło 5 miliardów dolarów na mikropłatnościach

Activision Blizzard w 2021 roku zarobiło 5 miliardów dolarów na mikropłatnościach

Jeśli ktoś jeszcze zastanawia się, dlaczego niektórzy deweloperzy i wydawcy odchodzą od tworzenia gier single player - oto odpowiedź.

Stworzenie Cyberpunka 2077 kosztowało 174 mln dolarów. Shadow of the Tomb Raider pochłonął między 75 a 100 mln. Gears of War - między 48 a 60 mln. To ogromne sumy, które przewyższają koszty produkcji większości hollywoodzkich przebojów. A to tylko część wydatków, bo przecież każdą taką grę trzeba jeszcze wypromować. A to kolejne dziesiątki milionów dolarów. Wprowadzenie na rynek gry single player czy zupełnie nowej marki (która nie wiadomo, czy się przyjmie) stanowi więc ogromne ryzyko. Z jednej strony ogromne koszty, z drugiej - dosyć krótki okres, przez który taki tytuł może utrzymać się na fali i generować duży przychód.

Mikropłatności mogą być prawdziwą żyłą złota. Activision w ubiegłym roku zarobiło dzięki nim 5,1 mld dolarów.

Nic dziwnego, że niektórzy deweloperzy i wydawcy poświęcają dużo uwagi grom, które zarabiają i więcej, i przez dłuższy czas, a ich produkcja kosztuje stosunkowo niewiele. Doskonały przykład - Activision Blizzard. Wydana przez nią niedawno superprodukcja - Call of Duty: Vanguard - wzbudziła mniejsze zainteresowanie niż oczekiwano. Firma potwierdziła to teraz w oficjalnym raporcie finansowym. Z tego samego dokumentu dowiadujemy się, że w 2021 roku zarobiła 5,1 mld dolarów na... mikrotransakcjach w swoich grach.

Co prawda Activision Blizzard nie wskazało konkretnych tytułów, które wygenerowały najwięcej zysku. Można jednak z niewielkim ryzykiem popełnienia błędu napisać, że prawdopodobnie były to Candy Crush, Call of Duty: Warzone oraz Hearthstone. W tym pierwszym przypadku mówimy o prostej jak budowa kołka grze logicznej. To doskonały przykład, jak zarobić krocie, wydając stosunkowo niewiele i nie ponosząc zbytniego ryzyka. To także potwierdzenie, że Microsoft zapewne wcale nie przepłacił, wydając na Activision Blizzard 68,7 mld dolarów. Ta inwestycja może się szybko zwrócić.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Activision Blizzard w 2021 roku zarobiło 5 miliardów dolarów na mikropłatnościach

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł