Akcjonariusze Activision Blizzard wzięli udział w głosowaniu dotyczącym przejęcia przez Microsoft

Akcjonariusze Activision Blizzard wzięli udział w głosowaniu dotyczącym przejęcia przez Microsoft

Akcjonariusze Activision Blizzard zatwierdzili ofertę Microsoftu dotyczącą przejęcia firmy. Gigant z Redmond ogłosił zakup wydawcy takich gier jak Call of Duty czy Overwatch jakiś czas temu, ale transakcja zostanie sfinalizowana w najbliższej przyszłości.

Activision Blizzard ujawnił, że akcjonariusze pozytywnie zaakceptowali propozycję przejęcia firmy przez Microsoft. Z głosujących akcjonariuszy aż 98% było za tym planem. To oznacza, że teraz raczej nic nie stanie na przeszkodzie, by wydawca takich gier jak Call of Duty, Overwatch czy World of Waraft stał się częścią rodziny Xbox. Microsoft ogłosił plan nabycia Activision Blizzard za 95,00 USD za akcję. Sprawa będzie domknięta w roku podatkowym kończącym się 30 czerwca 2023 roku. "Dzisiejsze zdecydowane stanowisko naszych akcjonariuszy potwierdza wspólne przekonanie, że w połączeniu z Microsoftem będziemy jeszcze lepiej przygotowani do tworzenia wielkiej zawartości" - głosi komunikat Activision.

98% akcjonariuszy Activision Blizzard opowiedziało się za przejęciem firmy przez Microsoft.

Pełne wyniki Nadzwyczajnego Spotkania zostaną przedstawione w formularzu 8-K, który zostanie złożony w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd na początku przyszłego tygodnia. Warto przypomnieć, iż jakiś czas temu zaniepokojenie przejęciem wyraziła grupa amerykańskich senatorów. Elizabeth Warren, Bernie Sanders, Sheldon Whitehouse i Cory Booker wystosowali list do przewodniczącej FTC Liny Khan, wyrażając głębokie zaniepokojenie tym, że umowa "zagraża kierowanym przez pracowników żądaniom odpowiedzialności". W liście stwierdzono, że fuzja już na obecnym etapie naruszyła "działania związkowe i podważyła żądania pracowników dotyczące odpowiedzialności".

Tymczasem Activision Blizzard opublikował raport kwartalny, z którego wynika, że przedsiębiorstwo nie generuje takiego zarobku jak dawniej. W pierwszym kwartale 2022 roku Activision wygenerował 1,77 mld dolarów i jest to spadek względem analogicznego okresu ubiegłego roku (2,28 mld dolarów). Dodatkowo marka Call of Duty stanowiąca dla Activision żyłę złota traci graczy. Z gier z tej serii w ciągu roku zrezygnowało 50 mln aktywnych osób, do czego przyczyniło się m.in. gorsze zainteresowanie CoD: Vanguard, ale swój udział miał także battle royale Warzone.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Akcjonariusze Activision Blizzard wzięli udział w głosowaniu dotyczącym przejęcia przez Microsoft

 0