Według nowych przecieków GTA VI zawchwyci grafiką, dzięki silnikowi RAGE9

Według nowych przecieków GTA VI zawchwyci grafiką, dzięki silnikowi RAGE9

Poza dużymi otwartymi światami, gry Rockstara od czasu Grand Theft Auto III słyną także z przesuwania granic w zakresie technologii. Pamiętam, że Grand Theft Auto IV, kiedy tylko się ukazało, imponowało symulacją żyjącego świata w skali makro i przywiązaniem do detali w skali mikro. GTA V i nowszy Red Dead Redemption 2 kontynuowały tę tradycję i nadal są w stanie wyciskać ostatnie soki ze współczesnych komputerów PC. Ba, gry Rockstar często w momencie swojej premiery okazywały się zbyt wymagające dla ówczesnych naszych, co wynikało jednak w dużej mierze z kiepskiej optymalizacji. 

Jednak pomimo że GTA V, które zostało wydane pierwotnie w 2013 roku, właśnie doczekało się wydania na konsole obecnej generacji i wciąż potrafi robić wrażenie wizualnie, to jednak widać po nim upływ czasu i technologię sprzed dekady. Nic więc dziwnego, że fani nie mogą doczekać się kontynuacji i choć Rockstar potwierdził, że GTA VI (a przynajmniej kolejna odsłona GTA) jest w przygotowaniu, to nie zdradził żadnych informacji na temat tej produkcji czy jej przybliżonej dacie premiery. 

Chris Klippel twierdzi, że skontaktował się ludźmi, którzy widzieli najnowszą wersję RAGE w akcji i mówią, że silnik graficzny jest „niesamowity”.

Według nowych przecieków GTA VI oszołoami nas grafiką, dzięki silnikowi RAGE9

Przecieki i plotki, które słyszeliśmy do tej pory, wspominają, że powinniśmy wyczekiwać „GTA VI” najwcześniej pod koniec przyszłego roku, ale gra ukazać może się nawet w 2025 roku. To dużo czasu na rozwój, nawet jeśli firma przeniosła się do aktywnego rozwoju dopiero w połowie w zeszłego roku, jak sugerują nieoficjalne doniesienia. W czasach, gdy prawie każdy duży deweloper (od Square-Enix po CD Projekt Red), przechodzi na Unreal Engine, wydaje się, że Rockstar pozostanie przy własnej technologii, znanej jako RAGE.

Ta informacja pochodzi z tweeta Chrisa Klippela, który jest między innymi twórcą Rockstar Mag, francuskojęzycznej witryny z wiadomościami o grach, która koncentruje się na tematach związanych z Rockstar Games i jego tytułami. Chris twierdzi, że skontaktował się ludźmi, którzy widzieli najnowszą wersję RAGE w akcji i mówią, że silnik graficzny jest „niesamowity”. Chris opisuje najnowszą wersję jako RAGE9, co jest interesujące, bo Rockstar nigdy nie mówi o RAGE jako o odrębnym produkcie od swoich gier, prawdopodobnie dlatego, że nie licencjonuje tej technologii.

Według nowych przecieków GTA VI oszołoami nas grafiką, dzięki silnikowi RAGE9

Niestety nie znamy szczegółów, ale RAGE9 na pewno przyniesie wsparcie dla ray tracingu, a w oparciu o to, co słyszeliśmy w przeszłości o GTA VI, wydaje się prawdopodobne, że najnowsza wersja silnika otrzyma duży upgrade pod względem zdolności skalowania zawartości od nieskończenie małych szczegóły aż do gigantycznych pejzaży miejskich. Widzieliśmy demonstracje podobnej technologii w Unreal Engine 5 firmy Epic Games, a biorąc pod uwagę naturę „GTA”, takie możliwości idealnie pasowałaby do gier z tej serii.

Inną imponującą cechą GTA VI może być sztuczna inteligencja NPC. Historycznie rzecz biorąc, NPC w Grand Theft Auto był niezwykle prostymi przechodniami, których głównym celem było nadanie scenie realistycznego wyglądu lub wiarygodnego zachowania. To wszystko może się zmienić w następnej grze GTA, a tak przynajmniej sugeruje patent zgłoszony w październiku 2020 roku.

Z plotek wynika, że kolejne Grand Theft Auto zostanie ponownie osadzone w Vice City. Nie wiemy, na jakich platformach pojawi się tytuł, ale biorąc pod uwagę historię Rockstara, spodziewamy się, że będzie on dostępny na PS5 i Xbox, a później pojawi się na PC.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Według nowych przecieków GTA VI zawchwyci grafiką, dzięki silnikowi RAGE9

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł