Aktualizacja Battlefield V mocno poprawi wydajność ray-tracingu (akt.)

Aktualizacja Battlefield V mocno poprawi wydajność ray-tracingu (akt.)

NVIDIA połączyła siły z ekipą EA i studiem DICE, by ulepszyć wydajność ray-tracingu w grze Battlefield V. Wraz z aktualizacją Tides of War Chapter 1: Overture, która zostanie udostępniona zupełnie za darmo wszystkim posiadaczom gry, otrzymamy patch zwiększający osiągi nowych kart graficznych GeForce RTX w zakresie śledzenia promieni (technologia DirectX Raytracing) nawet o 50%. W tym celu zainstalować musimy jednak także nowe sterowniki GeForce Game Ready Driver, oznaczone numerem 417.22 WHQL (te są już dostępne na serwerach producenta) - oprócz poprawy ray-tracingu w nowym Battlefieldzie przynoszą one także optymalizacje dla gier Just Cause 4, Insurgency Sandstorm i World of Warcraft: Battle For Azeroth oraz standardowo zestaw poprawek. Najważniejsze wydaje się tu być jednak ulepszenie osiągów w ramach technologii RTX.

Aktualizacja Tides of War Chapter 1: Overture zwiększy osiągi nowych kart graficznych GeForce RTX w zakresie śledzenia promieni nawet o 50%.

Battlefield V to jak na razie jedyna dostępna na rynku gra oferująca wsparcie dla techniki ray-tracingu, która ma być jednym z głównych atutów kart graficznych GeForce RTX. Pierwsze testy pokazują (z naszymi wynikami możecie zapoznać się TUTAJ), że choć śledzenie promieni pozwala na generowanie bardziej realistycznych odbić i trzeba przyznać, że efekt ten wygląda naprawdę znakomicie, to okupiony jest bardzo dużym spadkiem wydajności, nawet w przypadku topowego modelu GeForce RTX 2080 Ti, który kosztuje ponad 5000 zł. Nic więc dziwnego, że NVIDIA postanowiła zaangażować swoich inżynierów do pomocy deweloperom gier, by poprawić osiągi swoich nowych grafik w ramach flagowej technologii. Dotychczas akceptowalna płynność możliwa była do uzyskania z włączonym DXR jedynie w rozdzielczości 1080p, co było mocno rozczarowujące, szczególnie dla osób, które nabywają tak drogie high-endowe karty.

Za sprawą wprowadzonych poprawek uzyskać mamy zaś na karcie RTX 2080 Ti ponad 60 kl./s w rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli z efektami DXR ustawionymi na Ultra. Posiadacze modeli GeForce RTX 2080 będą mogli cieszyć się ponad 60 kl./s w tej samej rozdzielczości z ray-tracingiem na średnim poziomie, a GeForce RTX 2070 pozwoli na rozgrywkę w ponad 60 kl./s w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z DXR na średnim poziomie. Na razie to jedyne szczegóły, które podaje NVIDIA, ale postaramy się wkrótce zweryfikować obietnice 50% wzrostu wydajności w naszych niezależnych testach. Co warto podkreślić, deweloperzy zapewniają, że nie zmienili poziomu jakości w Battlefield V, a update zwiększa liczbę promieni rzucanych w konkretnych scenach w zależności od ustawień graficznych i te obejmują więcej typów materiałów w grze. Nową funkcją jest też Variable Ray Tracing i pozwala ona twórcom na stosowanie ray-tracingu w miejscach, które najbardziej tego wymagają. Szczegóły znajdziecie na powyższym wideo.

Darmowa aktualizacja Battlefield V: Tides of War Chapter 1: Overture wprowadzi też szereg innych nowości, w tym poligon treningowy, mapę Panzerstorm oraz nową Opowieść Wojenną (singleplayer) zatytułowaną Ostatni Tygrys (wcielamy się w niej w dowódcę czołgu Tygrys). Update to również nowe modyfikacje pojazdów oraz możliwość dostosowania ich wyglądu, a także poprawki sugerowane przez społeczność graczy. Wkrótce powinniśmy otrzymać szczegóły odnośnie kolejnych dodatków i przypominamy, że wszystkie zostaną udostępnione graczom za darmo.  

Aktualizacja (2018-12-04, 06:08)

DICE opóźniło dystrybucję aktualizację w związku z odkrytym problemem (nie ujawniono szczegółów). Nie chcąc przysparzać kłopotów graczom studio zdecydowało się na wstrzymanie udostępniania update'u Tides of War Chapter 1: Overture, ale podobno tylko na krótką chwilę i wkrótce poznamy nową datę premiery. 

Komentarze do: Aktualizacja Battlefield V mocno poprawi wydajność ray-tracingu (akt.)