Alphabet publikuje wyniki finansowe. Google i YouTube na plusie

Alphabet publikuje wyniki finansowe. Google i YouTube na plusie

Alphabet będący właścicielem Google opublikował wyniki finansowe za czwarty kwartał 2021 roku, w którym firma odnotowała ogromny wzrost. Jakie dokładnie przychody osiągnął gigant technologiczny?

Alphabet ogłosił, że w Q4 2021 wygenerował przychody w wysokości 75,32 miliardów dolarów amerykańskich, co oznacza wzrost o 32% względem analogicznego kwartału 2020 roku, w którym przychody firmy wyniosły 56,9 mld USD. Rezultat operacyjny oscylował na poziomie 21,9 mld USD przy zysku netto 20,64 miliardów dolarów. "Dokonaliśmy dużych inwestycji w rozwój sztucznej inteligencji zapewniającej ludziom oraz przedsiębiorstwom niezwykłe i pomocne doświadczenia. To wszystko w ramach naszych kluczowych produktów. Czwarty kwartał przyniósł silny wzrost w naszej działalności reklamowej, która pomogła milionom przedsiębiorstw prosperować i znaleźć nowych klientów. Sukces odniosła także linia smartfonów Pixel i to mimo ograniczeń w dostawach, z kolei usługa chmury wciąż intensywnie się rozwija" - powiedział Sundar Pichai, dyrektor generalny Google i Alphabet.

Alphabet, do którego należy Google wygenerował w Q4 2021 przychody w wysokości 75,32 miliardów USD, co stanowi ogromny wzrost.

"Wygenerowane przychody w Q4 2021 odzwierciedlają wydatki reklamodawców i silną aktywność konsumentów. Nasze inwestycje pomogły nam napędzać ten wzrost, dostarczając usługi, których potrzebują ludzie, nasi partnerzy oraz firmy - przyznał Ruth Porat, dyrektor finansowy Google i Alphabet. W czwartym kwartale 2021 roku przychody z reklam w YouTube wyniosły 8,63 mld USD (6,89 mld dolarów rok temu), podczas gdy Cloud odnotowało 5,54 mld USD (3,83 mld dolarów w Q4 2020). Pozostałe przychody Google w wysokości 8,16 mld USD (6,67 mld w analogicznym okresie 2020 roku) obejmują sprzęt, platformę Play Store oraz YouTube bez reklam.

Tymczasem pracownicy Google otrzymają więcej dni urlopu w tym dłuższe urlopy rodzicielskie. Rodzice zatrudnieni w amerykańskiej firmie będą mogli wykorzystać 18-tygodniowy urlop rodzicielski, dotychczas było to 12 tygodni. Ponadto od 2 kwietnia pracownicy będą mogli wziąć 8 tygodni urlopu opiekuńczego. Od tego samego miesiąca Google zwiększy wymiar płatnego urlopu z minimalnych 15 do 20 w ciągu roku. Potwierdzono, iż zmiany dotyczą wszystkich pełnoetatowych pracowników zatrudnionych w oddziałach na całym świecie.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Alphabet publikuje wyniki finansowe. Google i YouTube na plusie

 0