Kilka miesięcy temu informowaliśmy o otworzeniu inicjatywy Xbox Live Creators Program, w ramach której dosłownie każdy po wniesieniu skromnej opłaty (maksimum 100 USD) mógł tworzyć gry na Xbox One. Właśnie teraz możemy zagrać w pierwsze produkcje powstałe dzięki temu programowi.
Członkowie programu Xbox Insider znajdujący się w kręgu aktualizacji Alpha mogą od teraz testować małą porcję niezależnych, samodzielnie wydanych tytułów z wirtualnego sklepiku Xbox One. Jak donosi Windows Central, takich produkcji jest obecnie sześć - trzy z nich są płatne, pozostałe trzy można wypróbować za darmo. Ceny płatnych produkcji wahają się od 3,09 GBP do 8,39 GBP. Jeśli akurat testujecie wczesne wersje nowego software'u Xbox One, to biblioteczkę tego typu gier znajdziecie w zakładce Sklep pod kategorią The Creators Collection - wśród nich Whispers in the Dark, Stereo Aereo, Animal Rivals, Derelict Fleet, Space Cat oraz Solitaire HD. Z racji tego, że w zasadzie nie podlegają one niemal żadnym restrykcjom Microsoftu, z wyjątkiem niezwykle skrajnych przypadków, będą one docelowo dostępne w osobnej części sklepu Microsoft Store, niedostępnej z ekranu głównego Sklepu.
Jeśli deweloperzy będą sobie tego życzyli, gry dostępne w ramach Xbox Live Creators Program, będą mogły zostać przez nich przeniesione jako tytuły ID@Xbox i rozbudowane o achievementy i multiplayer.
Warto zaznaczyć, że tytuły opracowane w ramach Xbox Live Creators Program nie mają osiągnięć ani trybu multiplayer, chociaż używają drabinek społecznościowych oraz integrują się z infrastrukturą Xbox Live (czyli np. gdy gramy w tego typu produkcję, nasi znajomi widzą na liście przyjaciół jej tytuł w naszym statusie). Aby spróbować swoich sił na Xbox One należy podłączyć kabel ethernetowy z PC do konsoli, posiadać Visual Studio 2015 i ponieść koszt opłaty deweloperskiej, który jest jednorazowy i waha się pomiędzy 20 a 100 USD. Dzięki dołączeniu do Xbox Live Creators Program można tworzyć swoje gry w środowisku UWP, a następnie samodzielnie wydawać je w sklepiku Microsoftu na Xbox One i Windows 10. Aspirujący deweloperzy zyskują także dostęp do 1 z 8 GB dostępnej pamięci RAM konsoli. Aby cieszyć się pełnią mocy, muszą skontaktować się z Microsoftem w ramach współpracy przez ID@Xbox, lecz wymaga to większej opłaty i posiadania zestawu deweloperskiego. Nie wiadomo, kiedy zadebiutują formalnie gry z Xbox Live Creators Program, lecz powinno do tego dojść jeszcze w tym roku.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Amatorskie dzieła niezależne dostępne w sklepie Xbox One