AMD Fluid Motion Frames oficjalnie debiutuje. Nawet dwukrotny wzrost wydajności w 1080p i QHD

AMD Fluid Motion Frames oficjalnie debiutuje. Nawet dwukrotny wzrost wydajności w 1080p i QHD

AMD Fluid Motion Frames (AFMF) zostało oficjalnie udostępnione w wersji 24.1.1 sterownika Radeon Adrenalin. Ta opracowana przez Czerwonych technologia generowania klatek na poziomie sterownika, którą wykorzystują w FSR 3, rezygnując nieco z jakości wizualnej na rzecz kompatybilności obejmującej tysiące gier korzystających z API DX11 i DX12. AMD twierdzi, że AFMF jest w stanie zwiększyć wydajność aż o 97% w rozdzielczości 1080 i 103% w 1440p, ale wyniki z pewnością będą się różnić w zależności od tytułu.

Chociaż FSR 3 z technologią generowania klatek został wprowadzony na rynek we wrześniu, od tego czasu czekamy na pełne wydanie funkcji AFMF na poziomie sterownika. Ta funkcja została udostępniona dla kart graficznych z serii RX 6000 i 7000 w październiku jako część sterownika w wersji preview, a następnie dla zintegrowanych kart graficznych z serii Radeon 700M w nowym sterowniku w wersji zapoznawczej na początku tego miesiąca. Sterowniki zweryfikowane przez WHQL, które zostały właśnie udostępnione, to pierwszy raz, kiedy AFMF wychodzi ze stanu beta.

AMD Fluid Motion Frames (AFMF) zostało oficjalnie udostępnione w wersji 24.1.1 sterownika Radeon Adrenalin.

AMD Fluid Motion

AFMF to w zasadzie generowanie klatek FSR 3, ale bez technologii skalowania, które jest obecne w FSR. Wciąż możemy spodziewać się dużego wzrostu klatek na sekundę (zdaniem AMD nawet dwukrotnego), podobnie jak w przypadku FSR 3 w porównaniu z FSR 2, ale jakość obrazu z pewnością będzie niższa przy włączonym samym AFMF. W uwagach do wydania sterownika wspomniano, że generowanie klatek jest dynamicznie wyłączane podczas szybkiego ruchu wizualnego, aby utrzymać możliwie najwyższą jakość obrazu, ale wygenerowane klatki są z natury niższej jakości niż oryginalne. AMD dodatkowo zaleca korzystanie z technologii zmiennej częstotliwości odświeżania, takiej jak FreeSync.

Dodatkowo generowanie ramek zwiększa opóźnienie i AFMF nie jest wyjątkiem. AMD zaleca użytkownikom włączenie funkcji Radeon Anti-Lag lub Anti-Lag+, a także utrzymywanie liczby klatek na sekundę na poziomie 60 fpsów lub wyższej przy korzystaniu z AFMF, aby osiągnąć rozsądny poziom opóźnień. AFMF wymaga również grania na pełnym ekranie.

Niewątpliwą zaletą AFMF jest to, że powinno działać w zasadzie we wszystkich tytułach DX11 i DX12, chociaż można sobie wyobrazić, że w rzadkich przypadkach mogą występować błędy. Różni się to znacznie od DLSS 3, które działa tylko na kartach graficznych z serii GeForce RTX 40 i tylko w grach, które otrzymały implementację DLSS 3 ze strony dewelopera. Kompatybilność jest generalnie największą zaletą technologii zwiększających wydajność AMD, ponieważ FSR działa na kilku generacjach AMD, NVIDII i kartach Intela, chociaż AFMF ogranicza się tylko do procesorów graficznych AMD i przy tym tylko trzech różnych rodzin.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Fluid Motion Frames oficjalnie debiutuje. Nawet dwukrotny wzrost wydajności w 1080p i QHD

 0