AMD Fluid Motion Frames - technologia dostępna w 20 tytułach, ale tylko na GPU RDNA 3

AMD Fluid Motion Frames - technologia dostępna w 20 tytułach, ale tylko na GPU RDNA 3

AMD udostępniło w swoim najnowszym sterowniku nową funkcję Fluid Motion Frames, która stanowić może alternatywę dla Frame Generation od NVIDII. Jest to technologia zwiększania liczby klatek na sekundę do wszystkich gier DirectX 11 i 12 za pomocą jednego kliknięcia przycisku na poziomie sterownika. AMD wyróżniło 20 tytułów jako zoptymalizowane pod kątem Fluid Motion Frames w ramach HYPR-RX.

Fluid Motion Frames tylko dla najnowszych Radeonów

Ta ekscytująca funkcja dostępna jest tylko dla właścicieli kart graficznych Radeon RX 7000 od AMD, ale nie wymaga integracji z konkretną grą, wprowadzając przy okazji Anti-Lag+, czyli technikę redukującą opóźnienia systemu. AMD zauważa, że ​​w celu uzyskania najlepszych wyników zaleca się, aby podstawowa wydajność wynosiła „minimum 55 klatek na sekundę dla wyświetlaczy 1080p i 70 klatek na sekundę dla wyświetlaczy 1440p i wyższych”.

AMD udostępniło w swoim najnowszym sterowniku nową funkcję Fluid Motion Frames, która stanowić może alternatywę dla Frame Generation od NVIDII.

AMD Fluid Motion Frames (AFMF) różni się od FSR 3, które jest bardziej spersonalizowaną technologią i udostępnione zostało jak na razie tylko w dwóch tytułach: Forspoken i Immortals of Aveum. W tych grach funkcję generowania klatek można włączyć na kartach graficznych Radeon RX 6000, RX 7000 czy GeForce RTX z serii 20, 30 i 40.

20 gier zoptymalizowanych na start

Chociaż HYPR-RX i sterownik Adrenalin Edition w wersji preview dla AMD Fluid Motion Frames są ograniczone do najnowszych kart graficznych AMD Radeon serii RX 7000, to w tym przypadku możemy sprawdzić możliwości technologii w znacznie większej liczbie tytułów. Producent wyróżnił 20 tytułów zoptymalizowanych pod kątem AFMF, które automatycznie włączą tę technologię w ramach HYPR-RX:

  • A Plague Tale - Requiem
  • Borderlands 3
  • Control
  • Dead Space
  • Deep Rock Galactic
  • Dying Light 2
  • Far Cry 6
  • Ghostwire: Tokyo
  • Hitman 3
  • Hogwarts Legacy
  • Horizon Zero Dawn
  • Metro Exodus Enhanced Edition
  • Red Dead Redemption 2
  • Resident Evil 3
  • Resident Evil 4
  • Shadow Of The Tomb Raider
  • Star Wars Jedi: Survivor
  • Starfield
  • The Last of Us Part 1
  • The Witcher 3: Wild Hunt

W aktualizacji zauważono, że generowanie klatek jest wyłączone podczas szybkiego ruchu, aby zachować jakość obrazu, a wstępne wrażenia youtubera technologicznego, Daniela Owena, pokazują, że przełączanie jest niezwykle proste, a dotychczasowe wyniki są imponujące – chociaż technologia generowania klatek Fluid Motion Frames wprowadza artefakty, takie jak ghosting. Ponadto wygląda też na to, że Fluid Motion Frames do poprawnego działania wymaga włączonej synchronizacji pionowej, więc nie współpracuje z VRR.

FSR 3 - pierwsze wrażenia

W przeciwieństwie do generowania klatek DLSS 3 od NVIDII, które jest ograniczone do kart graficznych GeForce RTX z serii 40, FSR 3 i Fluid Motion Frames są dostępne dla wszystkich procesorów graficznych po zintegrowaniu z grą. Wczesne wrażenia na temat implementacji FSR 3 w Forspoken i Immortals of Aveum są mieszane, przy czym główna krytyka dotyczyła tego, że Fluid Motion Frames wzmacnia artefakty i problemy z technologią AMD FSR 3 Super Resolution. Zapewnia lepsze wyniki w trybie „Native AA”, chociaż oznacza to mniejszy wzrost wydajności.
Niemniej jednak przy włączonym FSR w trybie Jakości i generowaniu klatek można spodziewać się dwukrotnie większej wydajności w porównaniu z renderowaniem natywnym – z dodatkowym opóźnieniem wynikającym z generowanych klatek. Ponieważ technologia jest wciąż bardzo świeża (dostępna od kilku dni), w nadchodzących tygodniach można spodziewać się większej liczby porównań i szczegółowych analiz.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Fluid Motion Frames - technologia dostępna w 20 tytułach, ale tylko na GPU RDNA 3

 0