AMD FSR 2.1 - nowa wersja skalowania temporalnego z istotnymi ulepszeniami

AMD FSR 2.1 - nowa wersja skalowania temporalnego z istotnymi ulepszeniami

AMD udostępniło ulepszoną wersję swojej technologii skalowania temporalnego FidelityFX Super Resolution, czyli FSR 2.1.

Wersja ta zawiera aktualizacje dla algorytmów odpowiedzialnych za poprawę jakość obrazu przy redukcji tzw. „ghostingu” i „shimmeringu”, czyli artefaktów, które stanowią największy problem przy implementacji technik skalowania temporalnego pokroju FSR. Od teraz można nową wersję pobrać ze strony GPUOpen.com. Pierwszą grą z FSR w wersji 2.1 był Farming Simulator 22, który otrzymał patch 1.7.1 kilka dni temu, a kolejną będzie Hitman 3, który dostanie ją przy okazji nadchodzącej aktualizacji. Ponadto rozszerzenia dla Unreal Engine 4.26/4.27 oraz Unreal Engine 5 także zostały zaktualizowane o wsparcie dla FSR 2.1 i inne usprawnienia. AMD udostępniło przycięty zrzut ekranu (i wideo) z gry, który pokazuje znacznie zmniejszony efekt ghostingu.

FSR 2.1 zawiera aktualizacje dla algorytmów odpowiedzialnych za poprawę jakość obrazu przy redukcji tzw. „ghostingu” i „shimmeringu”.

AMD FSR 2.1 - nowa wersja skalowania temporalnego z istotnymi ulepszeniami

Aktualizacja FSR 2.1 zaktualizowała algorytm, ale nie powinna to być duża zmiana z perspektywy deweloperów, ponieważ API FSR 2 pozostało bez zmian. Wśród wielu drobnych poprawek, AMD włączyło do przykładowych danych animowane tekstury, cząstki iskier i dymu. AMD sugeruje, że twórcy gier powinni zwrócić uwagę na Reactive Mask, aby zapewnić najlepszą jakość skalowania. 

FSR to technologia skalowania temporalnego, która ma za zadanie zwiększać liczbę klatek na sekundę w obsługujących ją grach, zachowując znakomitą jakość obrazu. Tak jak FSR 1.0 i FSR 2.0, wersja 2.1 jest w pełni otwartym rozwiązaniem, które będzie działało na wielu modelach sprzętu, w tym na produktach konkurencji.

Firma AMD ogłosiła też dziś, że kolejne 11 gier otrzymało lub otrzyma wsparcie FSR 2.0, co potwierdza popularność tej funkcji, ponieważ w ciągu raptem 4 miesięcy lista zgodności powiększyła się do aż 45 tytułów. Wśród najnowszych są:

  •     Cyberpunk 2077,
  •     Lies of P,
  •     Saints Row,
  •     Dying Light 2 Stay Human,
  •     Red Dead Redemption 2,
  •     Deep Rock Galactic,
  •     Destroy All Humans! 2 – Reprobed,
  •     Ghostwire: Tokyo,
  •     i inne.

Lista gier zgodnych ze wszystkimi wersjami FSR jest dostępna tutaj

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD FSR 2.1 - nowa wersja skalowania temporalnego z istotnymi ulepszeniami

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł