Zaledwie dzień po tym, jak NVIDIA ogłosiła, że technologia Deep Learning Super Sampling (DLSS) jest już dostępna w 150 grach, AMD pochwaliło się własnym osiągnięciem w ramach technologii FSR, wprowadzając jej obsługę Cyberpunk 2077, a także wsparcie dla mobilnej konsoli do gier od Valve.
Wczoraj CD Projekt Red wydał długo oczekiwaną aktualizację gry, która przyniosła optymalizacje dla konsol PlayStation 5 i Xbox Series X/S, a także nowe funkcje graficzne, takie jak RT Shadows dla wersji na PC. Jest to duża, choć wydaje się, że mocno spóźniona aktualizacja, która przyniosła również obsługę technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), zastępując już istniejące opcje Contrast Adaptive Sharpening. Pomimo korzystania z tej samej architektury RDNA 2, ta technologia nie jest obsługiwana przez konsole. Co więcej, gra ma teraz własny, wbudowany benchmark, który powinien być pomocny przy porównywaniu każdej z dostępnych opcji FSR/DLSS i raytracingu. AMD FSR w Cyberpunk 2077 można znaleźć w ustawieniach grafiki w sekcji „Skalowanie rozdzielczości”.
Spóźniona aktualizacja Cyberpunk 2077 przyniosła również obsługę technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), zastępując już istniejące opcje Contrast Adaptive Sharpening.
Ponadto AMD FSR będzie obsługiwane także przez konsolę Steam Deck (ta bazuje na APU Aerith/VanGogh z grafiką RDNA2). Najnowsza aktualizacja urządzenia Valve zapewnia systemową obsługę FSR za pośrednictwem kompozytora Gamescope Wayland. Co ciekawe, technologia ta zostanie włączona do samego SteamOS, co oznacza, że FSR można będzie włączyć nawet w grach, które nie obsługują tej technologii, ale są kompatybilne z konsolą.
Największe korzyści z FSR na Steam Deck gracze powinni jednak zaobserwować w przypadku tytułów oferujących oficjalną implementację tej technologii. Gwarantuje to, że FSR nie będzie niekorzystnie wpływać na inne elementy gry, takie jak interfejs użytkownika, który w przeciwnym razie jest przeskalowywany z niższej rozdzielczości, podobnie jak sama gra.
AMD FSR z pewnością wpływa na jakość obrazu. Natywna rozdzielczość konsoli 720p oznacza, że FSR ma jeszcze mniej pikseli do pracy w ramach algorytmu skalowania, ale gry będą miały opcje umożliwiające włączenie różnych filtrów wyostrzających, które mogą zmniejszyć efekt downgrade'u. Kosztem nieco niższej jakości grafiki poprawi się jednak nie tylko płynność, ale i żywotność baterii. Zainteresowanych szczegółami odsyłamy do poniższego wideo:
Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD FSR ze wsparciem w Cyberpunk 2077 i systemową obsługą dla Steam Deck