AMD prezentuje FSR 3.1. Jeszcze wyższa jakość oraz obsługa Vulkana i Xboxa

AMD prezentuje FSR 3.1. Jeszcze wyższa jakość oraz obsługa Vulkana i Xboxa

AMD właśnie ogłosiło FSR 3.1, czyli najnowszą wersję swojej technologii upscalowania w grach, która będzie oferować jeszcze wyższą jakość. Ta nowa wersja FSR obiecuje poprawić stabilność obrazu i zmniejszyć efekt ghostingu. Co więcej, FSR 3.1 otrzyma obsługę API Vulkan i konsoli Xbox.

Zacznijmy od porównań. AMD udostępniło poniższe dwa GIF-y, na których porównane jest FSR 2.2 i FSR 3.1. Na obu animacjach góra przedstawia FSR 2.2, a dół FSR 3.1. W obu przykładach widać, że AMD FSR 3.1 generuje lepszy i stabilniejszy obraz niż wcześniej.

AMD twierdzi, że FSR 3.1 sprawi, że gry będą stabilniejsze, zarówno podczas statycznych scen, jak i kiedy będziemy dynamicznie się poruszać.

FSR 3.1
FSR 3.1

AMD twierdzi, że FSR 3.1 sprawi, że gry będą stabilniejsze, zarówno podczas statycznych scen, jak i kiedy będziemy dynamicznie się poruszać. Oznacza to mniej migotania i innych artefaktów kojarzonych z technologiami upscalowania, które doskwierają graczom przede wszystkim w ruchu. Ponadto zmniejszy to efekt smużenia i zachowa więcej szczegółów niż wcześniej. AMD FSR 3.1 ma także inną przydatną funkcję. W tej nowej wersji Frame Generation będzie współpracować ze wszystkimi innymi technologiami skalowania. Nareszcie gracze PC będą mogli korzystać z NVIDIA DLSS 2 lub Intel XeSS wraz z AMD FSR 3.1 Frame Generation.

FSR 3.1
FSR 3.1

AMD ujawniło także pierwszą grę obsługującą FSR 3.1, czyli Ratchet i Clank. I tak, oprócz ulepszeń wizualnych, Nixxes i AMD oddzielą Frame Generation w FSR 3.1 od skalowania. Zatem będziemy mogli używać generacji klatek FSR 3.1 z DLSS 3 Super Resolution.

To ogromna poprawa w stosunku do FSR i AMD należą się wyrazy uznania nie tylko za ulepszenie technologii Super Rozdzielczości, ale także umożliwienie graczom komputerowym korzystania z generowania klatek ze wszystkimi innymi technologiami upscalowania. Wiele osób domagało się takiego rozwiązania od dłuższego czasu i dobrze wiedzieć, że Czerwoni nie są głusi na głos społeczności.

Mamy nadzieję, że twórcy gier zaktualizują swoje produkcje, aby obsługiwały nową wersję FSR. Starfield, Like a Dragon: Infinite Wealth, Avatar: Frontiers of Pandora i The Talos Principle 2 mogą sporo zyskać na FSR 3.1.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD prezentuje FSR 3.1. Jeszcze wyższa jakość oraz obsługa Vulkana i Xboxa

 0