AMD rekomenduje Radeona RX 6800 XT dla Resident Evil Village z ray tracingiem. RX 6700 XT za słaby?

AMD rekomenduje Radeona RX 6800 XT dla Resident Evil Village z ray tracingiem. RX 6700 XT za słaby?

Jeśli zamierzacie kupić właśnie zapowiedzianą kartę graficzną Radeon RX 6700 XT z myślą o grze z ray tracingiem, to raczej nie będzie to najlepszy wybór. Tak przynajmniej wnioskować można po zapowiedzi AMD. Zacznijmy jednak od tego, że Czerwoni ogłosili, że nadchodząca gra Resident Evil Village będzie wspierać śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, jak również autorskie technologie AMD. Niestety, ani producent kart graficznych, ani Capcom, nie ujawnili, które z technologii FidelityFX obsłuży kolejna część popularnej serii survival-horrorów, ale mając na uwadze, że RE: Village bazuje na tym samym silniku RE Engine co Resident Evil 3, spodziewać można się, że oprócz ray tracingu doczekamy się także choćby wsparcia dla FidelityFX CAS (Contrast Adaptive Sharpening).

AMD zaleca GPU wyższego poziomu Radeon RX 6800 XT do gier z obsługą ray tracingu, a przynajmniej w grze Resident Evil Village.

Karty graficzne Radeon RX 6000 oparte na architekturze RDNA 2 to pierwsza generacja AMD zdolna do obsługi śledzenia promienia, gdyż każda jednostka obliczeniowa (CU) ma jeden Ray Accelerator. Czerwoni bardzo niechętnie mówią o wydajności ray tracingu na kartach graficznych Radeon RX 6000, głównie z powodu tego, że ta wypada wyraźnie słabiej w porównaniu do konkurencyjnych GPU NVIDII z rodziny Ampere. Wydajność śledzenia promieni na kartach AMD jest raczej porównywalna z poprzednią generacją NVIDII, czyli GPU Turing. Implementacja AMD opiera się na DirectX RayTracing (DXR), podczas gdy NVIDIA obsługuje nie tylko DXR, ale i rozszerzenia Vulkan RT i własną technologię RTX. Na chwilę obecną nie wiemy jeszcze, czy raytracing w RE: Village będzie również obsługiwany przez procesory graficzne NVIDII już w momencie premiery gry. Poprzedni tytuł, który został wydany wyłącznie z obsługą ray tracingu na kartach AMD, Godfall, otrzymał wsparcie NVIDIA zaledwie trzy miesiące po premierze.

AMD rekomenduje Radeona RX 6800 XT dla Resident Evil Village z ray tracingiem. RX 6700 XT za słaby?

Co jednak może najbardziej zainteresować samych graczy, to fakt, że AMD zaleca GPU wyższego poziomu niż Radeon RX 6700 XT do gier z obsługą ray tracingu, a przynajmniej w grze Resident Evil Village. Nie jest jasne, jakie ustawienia gry są proponowane przez AMD, ale 6700 XT jest oficjalnie dedykowane do gier 1440p, podczas gdy RX 6800 XT do rozgrywki w rozdzielczości 4K. Oba zalecane ustawienia, czyli z ray tracingiem i bez, posiadają 6-rdzeniowy procesor Ryzen 5 1600, procesor pierwszej generacji oparty na Zen, który swego czasu był bardzo popularnym wyborem wśród graczy, ale nie za sprawą wydajności, jaką oferował w grach, ale raczej bardzo niskiej ceny. W konfiguracji bez ray tracingu AMD rekomenduje kartę graficzną Radeon RX 5700, naotmiast jeśli chcemy skorzystać z tej technologii to producent zaleca już Radeona RX 6800 XT, czyli niemal najmocniejszy model w swojej ofercie. Dla wielu osób może być to nieco rozczarowujące. Premiera Resident Evil Village planowana jest na 7 maja. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD rekomenduje Radeona RX 6800 XT dla Resident Evil Village z ray tracingiem. RX 6700 XT za słaby?

 0