Udział Huawei w chińskim rynku smartfonów spadł aż o 68 procent rok do roku, a Apple szybko wykorzystało to, by stać się najbardziej rozpowszechnionym dostawcą smartfonów w Państwie Środka w ostatnim kwartale 2021 roku.
Firma analityczna Counterpoint opublikowała raport, z którego wynika, że w czwartym kwartale firma Apple osiągnęła rekordowy poziom 23 procent rynku. Liczba ta wzrosła o 32 proc. rok do roku i o 79 proc. kwartał do kwartału. Po przeciwnej stronie znajduje się Huawei, które miało tragiczny ostatni kwartał minionego roku. Firma zdobywa zaledwie siedem procent rynku, w porównaniu z 23-procentowym udziałem w rynku w IV kwartale 2020 roku. To 73-procentowy spadek w IV kwartale 2021 roku w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku.
Huawei traci użytkowników nawet w swoim ojczystym kraju. Pozwoliło to wybić się Apple, które wykorzystało powstałą lukę na rynku.
Doskonałe wyniki firmy Apple wynikały z połączenia strategii cenowej i zysków z bazy premium Huawei” — powiedział analityk Counterpoint, Mengmeng Zhang. „Nowy iPhone 13 odniósł sukces ze względu na stosunkowo niższą cenę początkową w momencie premiery w Chinach, a także nowy aparat i funkcje 5G. Ponadto Huawei, główny konkurent Apple na rynku premium, miał do czynienia ze spadkiem sprzedaży ze względu na trwające sankcje USA”.
Dla kontrastu, budżetowy smartfon Honor – który nie należy już do Huawei i znajduje się w grupie zwolnionej z amerykańskich zakazów – zwiększył swój udział w rynku w czwartym kwartale 2021 r. o 50 procent w porównaniu z wynikami z 2020 r.
Zobacz także:
- OnePlus 10R - poznaliśmy procesor napędzający tańszą wersję flagowca i przybliżoną datę premiery
- Atak DDoS odciął cały kraj od internetu. Wszystko przez turniej Minecrafta
- Radeon RX 550 powraca z zaświatów. Stary Polaris trafił znów do produkcji
Pokaż / Dodaj komentarze do: Amerykańskie sankcje zniszczyły Huawei i pozwoliły Apple wybić się w Chinach