Dużymi krokami zbliżamy się do premiery gry Anthem, która przez wielu upatrywana jest jako jeden z największych hitów tego roku, a mówi się, że produkcja Bioware ma nawet szansę zostać killerem The Division 2 czy Destiny 2. Demo tej produkcji jest już dostępne dla wybrańców (gracze opłacający abonament Origin/EA Access lub osoby, które zdecydowały się na przedpremierowy zakup), a wkrótce wszyscy zainteresowani będą mogli sobie wyrobić pierwsze zdanie na temat tego tytułu za sprawą otwartego dema. Tymczasem twórcy coraz śmielej mówią o szczegółach oraz przyszłych planach odnośnie Anthem. Producent gry, Scylla Costa, udzielił niedawno ciekawego wywiadu portalowi Wccftech, w którym wypowiedział się na temat wsparcia dla nowych technologii NVIDII czy też zwiększenia płynności rozgrywki na mocniejszych wariantach konsol (PS4 Pro/Xbox One X).
Wkrótce wszyscy zainteresowani będą mogli sobie wyrobić pierwsze zdanie na temat Anthem za sprawą otwartego dema.
Zacznijmy właśnie od tematyki konsol. Costa zapytany o możliwość zwiększenia framerate’u Anthem na PS4 Pro i Xbox One X do 60 kl./s (na starcie, niezależnie od wersji konsoli otrzymamy jedynie 30 kl./s), odpowiedział, że jest to możliwie, ale najpierw muszą upewnić się, że wiele części gry działać będzie płynnie (bez dużych spadków). Poznaliśmy także rozdzielczości w jakich chodzić będą gry na obu konsolach i jak można było się spodziewać, w przypadku mocniejszego Xboxa One X będzie to prawdziwe 4K, a PS4 Pro otrzyma 4K w technice Checkerboard. Jeśli zaś chodzi o kwestię HDR, to gra wspierać ma Dolby Vision, choć nie posiada stosownego certyfikatu, a Dolby Atmos niestety nie będzie obsługiwane, więc nie ma co liczyć na immersyjne audio z dźwiękami dochodzącymi do nas nawet z góry. Dla pecetowców, a w szczególności osób, które zdecydowały się na zakup kart graficznych GeForce RTX lub też dopiero przymierzają się do nich, najistotniejsze wydaje się być wsparcie dla DLSS oraz ray-tracingu. NVIDIA potwierdziła już, że Anthem obsługiwać będzie tę pierwszą technologię, która zwiększa wydajność w grach za sprawą wykorzystania sztucznej inteligencji i głębokiego uczenia do supersamplingu. BioWare potwierdziło zaś teraz, że DLSS co prawda nie będzie dostępne na premierę, ale otrzymamy stosowną aktualizację wkrótce po debiucie produkcji na rynku. Producent nie wyklucza także implementacji ray-tracingu w późniejszym czasie, ale na chwilę obecną nie ma żadnych konkretów do przekazania w tym temacie.
Anthem zadebiutuje na rynku na platformach PC, Xbox One i PS4 już 22 lutego. Jak już wspominaliśmy, demo gry dostępne jest już dla subskrybentów Origin/EA Access oraz graczy, którzy zdecydowali się na zakup w ramach przedsprzedaży, natomiast cała reszta będzie mogła je wypróbować od najbliższego piątku, 1 lutego. Wersja demonstracyjna oferuje trzy zaproszenia, które można dystrybuować po znajomych, co ma sens, ponieważ Anthem mocno stawia na rozgrywkę kooperacyjną. Mamy tylko nadzieję, że przez ten tydzień producent upora się z licznymi problemami technicznymi, które trapią graczy z wcześniejszym dostępem do dema. Te wynikać mają głównie z przeciążenia serwerów, co nie jest dobrym prognostykiem w obliczu wejścia do gry kolejnej, zapewne dużo większej grupy graczy. Warto na koniec dodać, że gra w obecnej formie ma dość wysokie wymagania na PC, ponieważ nawet GeForce RTX 2080 Ti nie jest w stanie zapewnić płynnych 60 kl./s w rozdzielczości 4K.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Anthem - DLSS zaraz po premierze, możliwe wsparcie dla ray-tracingu