Według raportu SensorTower i Statis, Apple na przestrzeni minionych sześciu miesięcy osiągnął 22,2 miliardy dolarów przychodów z gier dostępnych w App Store. Jest to zarazem wzrost o 23 procent rok do roku (w analogicznym okresie 2019 przychody te wyniosły 18,1 mld dolarów). Tylko od kwietnia do czerwca Apple zarobił aż 11,6 miliarda dolarów, podczas gdy w przypadku Google Play było to 7,7 miliarda dolarów. Widzimy więc, że Apple wygenerował na gamingu więcej niż jego rywal z Mountain View, który w ciągu pół roku zarobił łącznie 14,6 miliarda dolarów. Na podstawie tych danych ciężko jednak jednoznacznie oszacować czy segment gier mobilnych to kluczowy biznes dla tego rodzaju platform dostępnych na smartfonach. Obszarem, w którym Google zdołał wyprzedzić Apple, jest ilość pobrań gier mobilnych wynosząca 22,8 miliardów w pierwszej połowie 2020 roku (5,7 miliarda z App Store). Oczywiście ważną rolę w tym sukcesie odegrała pandemia koronawirusa.
App Store w ciągu pierwszej połowy 2020 roku zarobił z tytułu gier mobilnych więcej niż Google Play.
Jeśli chodzi o najbardziej dochodowe gry, to zgodnie z informacjami przytoczonymi przez SensorTower na czele znalazły się PUBG Mobile i Honor of King, które zarobiły nieco ponad 1 miliard dolarów. Co ciekawe, Monster Stricke zamknął podium z szacunkowymi przychodami sięgającymi 632 milionów dolarów. Nie licząc wpływu COVID-19 wzrost w segmencie gier mobilnych jest dostrzegalny od ponad dwóch lat, aczkolwiek to dzięki izolacji domowej spowodowanej pandemią branża generuje rekordowe dla siebie przychody i do idealnych przykładów zalicza się m.in. EA oraz tryb FIFA Ultimate Team. Bez wątpienia miniony czas jest szczególnie ważny dla Apple, który chce skupić się też na działalności związanej z Apple Arcade czyli gamingowej usłudze subskrypcyjnej dającej dostęp do sporego katalogu gier.
Apple nie pomaga jednak wojenna ścieżka, na którą przedsiębiorstwo wkroczyło wraz z Epic Games, a powodem wystąpienia konfliktu było rzekome złamanie zasad App Store przez studio odpowiedzialne za Fortnite. Swoje wsparcie okazał Epicowi Microsoft, który przyznał, że Unreal Engine jest „kluczową technologią” dla branży i utrata dostępu do niego na platformach iOS i Mac pozbawi twórców gier bardzo istotnego narzędzia. Oprócz tego negatywnie na Apple może odbić się wojna handlowa toczona między Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Spekuluje się, że Państwo Środka zablokuje u siebie App Store. Wszystko to w związku z wymogiem, aby chińskie przedsiębiorstwa posiadały większościowy udział w sklepach z aplikacjami. Co ciekawe Apple od dawna było zwolnione z tej zasady, lecz wkrótce ma się to zmienić.
Pokaż / Dodaj komentarze do: App Store wygenerował więcej przychodów z segmentu gier niż Google Play