Apple pozwane przez klienta za zablokowanie konta i stratę prawie 25 tysięcy dolarów

Apple pozwane przez klienta za zablokowanie konta i stratę prawie 25 tysięcy dolarów

Procesy sądowe nie są dla Apple niczym nowym, więc kolejny pozew złożony we wtorek w sądzie okręgowym Stanów Zjednoczonych dla Północnego Dystryktu Kalifornii zapewne także nie stanowi dla producenta zaskoczenia. Tym razem jego autorem jest użytkownik, któremu firma zablokowała konto, a w grę wchodzą spore pieniądze. Matthew Price twierdzi, że wydał na platformie App Store 24590,05 dolarów, z kolei wydatki obejmują nie tylko kupno samych programów, ale również mikropłatności. Jakby tego było mało krótko przed nałożeniem blokady wierny fan marki kupił nowego iPada Pro. Zablokowanie Apple ID oznacza, że użytkownik traci dostęp do nabytych treści, co zdaniem poszkodowanego jest złamaniem prawa, w tym naruszeniem przepisów konsumenckich.

Apple zablokowało konto użytkownikowi, który wydał prawie 25 tysięcy dolarów na aplikacje i mikropłatności dostępne w sklepie firmy. W związku z tym złożył on pozew domagając się zwrotu wydanych środków.

Apple pozwane przez klienta za zablokowanie konta i stratę prawie 25 tysięcy dolarów

Price domaga się od Apple zwrotu wszystkich wydanych pieniędzy i zmuszenia go do zaprzestania blokowania dostępu do nabytych treści. Matthew Price nie jest sam ze swoim problemem i pomagają mu inni niezadowoleni z działania przedsiębiorstwa klienci. Jeden z nich twierdzi, że pewnego dnia otrzymał telefon od przedstawiciela firmy, który poinformował go o zablokowaniu konta przy okazji twierdząc, że w takiej sytuacji musi założyć nowy identyfikator Apple ID i jeszcze raz kupić wszystkie aplikacje. Ponadto gdyby chciał dociekać, dlaczego konkretnie jego profil zbanowano wówczas powinien zatrudnić prawnika. W przypadku Price'a zagadką pozostaje przyczyna nałożenia blokady i nie wiadomo czy i jaki punkt regulaminu usługi został złamany.

Warto wspomnieć, że to nie jedyny problem Apple, ponieważ w minionym czasie firma stała się ofiarą ataku ransomware, a cyberprzestępcy żądają 50 milionów dolarów w następstwie kradzieży schematów inżynieryjnych i produkcyjnych obecnych oraz przyszłych produktów Quanta. Atak przeprowadziła rosyjska grupa o nazwie REvil znaną pod nazwą Sodinokibi. Zaczęli oni od 20 kwietnia publikować skradzione materiały i dali Apple czas na zapłatę do 1 maja.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Apple pozwane przez klienta za zablokowanie konta i stratę prawie 25 tysięcy dolarów

 0