Assassin`s Creed Origins z 4K na Xbox One X choć z dynamicznym skalowaniem

Assassin`s Creed Origins z 4K na Xbox One X choć z dynamicznym skalowaniem

Po prezentacji Assassin's Creed Origins na tegorocznych targach E3 na Xbox One X nastała lekka niepewność co do tego, w jakiej rozdzielczości ostatecznie będzie działać gra na sprzęcie Microsoftu. Producent gry niedawno wypowiadał się na ten temat na łamach We Write Things.

Xbox One X został zaprezentowany jako konsola umożliwiająca "prawdziwe 4K" - oczywiście nawet sam Microsoft od dawna mówił, że nie będzie to możliwe w każdej grze, aczkolwiek będzie przy tym mniej "drobnego druczku" niż przy konkurencyjnym PS4 Pro. Ostateczne słowo co do wykorzystania 6 teraflopsów mocy obliczeniowej konsoli mają deweloperzy i to oni mogą zrobić z nią to, czego sobie zażyczą. Po analizie materiału z Origins, Digital Foundry ustaliło, że gra obsługuje 4K poprzez technikę szachownicowego renderowania (tj. checkerboarding). Należy oczywiście zaznaczyć, że porcja stworzona na potrzeby wydarzenia w Los Angeles była stworzona jeszcze przed udostępnieniem najnowszej aktualizacji zestawu deweloperskiego i oczywistym było oczekiwać tego, że od tego czasu zostaną wniesione dodatkowe poprawki.

W niedawnym wywiadzie z GamesRadar, dowiedzieliśmy się także, że w Origins znajdzie się dynamiczny system frakcji, z m.in. Ptolemeuszami. Świat ma wydawać się żywy i organiczny, zaabsorbowany własnymi sprawami, a nie stawiającym graczowi wydarzenia przed nosem, tylko dlatego, że znalazł się w pobliżu NPC-ów.

Julien Laferriere z Ubisoftu wyjawił, że w Origins znajduje się opcja dynamicznego skalowania rozdzielczości gry podczas bardziej intensywnych scen, choć gra na Xbox One X jest renderowana w natywnym 4K i w takowej rozdzielczości ujrzymy sporą część scen. Co więcej Laferriere powiedział, że stworzenie skalera rozdzielczości w grze jest zasługą nowej konsoli Microsoftu, co sugeruje, że na pozostałych sprzętach może być nieco inaczej. Z wcześniejszej analizy Digital Foundry wynikało, że w ruchu w zasadzie nie da się odróżnić uzyskanego przez checkerboarding obrazu od natywnego. Gra ma swoją premierę 27 października, a Xbox One X ukazuje się 7 listopada. Dopiero wtedy też będziemy mogli zweryfikować w pełni na ile edycje PS4 Pro i Xbox One X różnią się od siebie, choć prawdopodobnie Origins może doczekać się analizy wersji finalnej tuż przed premierą.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Assassin`s Creed Origins z 4K na Xbox One X choć z dynamicznym skalowaniem

 0