Po krytyce ze strony popularnych youtuberów technologicznych, dotyczących problemów z napięciem, aktualizacjami BIOS-u i gwarancją w związku z paleniem się procesorów Ryzen 7000, ASUS wydał oświadczenie, które uspokajać ma użytkowników.
ASUS zmienia zdanie
ASUS potwierdza, że wbrew temu, co sugerowano w zeszłym tygodniu, gwarancja na płyty główne AM5 obejmuje nie tylko najnowsze aktualizacje BIOS-u dla płyt pod CPU Ryzen 7000 zaprojektowane w celu rozwiązania problemów z napięciem, które doprowadziły do awarii chipów i/lub płyt głównych u niektórych użytkowników, ale także wszystkie ustawienia pamięci AMD EXPO, Intel XMP i DOCP. Stwierdzono również, że wszystkie najnowsze aktualizacje BIOS-u są zgodne z wytycznymi AMD dotyczącymi napięcia dla procesorów Ryzen 7000.
ASUS stara się zachować twarz po tym, jak wiele portali i kanałów YouTube, wytykało firmie niewłaściwe podejście.
ASUS stara się zachować twarz po tym, jak wiele portali i kanałów YouTube, wytykało firmie niewłaściwe podejście. Teraz producent obiecuje, że gwarancja obejmuje elementy wykraczające poza to, co jest typowe dla większości płyt głównych. Poniżej możecie sprawdzić oświadczenie ASUSa:
Chcemy odpowiedzieć na obawy zgłaszane przez naszych użytkowników dotyczące tego, czy ostatnie aktualizacje BIOS-u wpłyną na gwarancję płyt głównych ASUS AM5. Chcielibyśmy zapewnić naszych klientów, że zarówno beta, jak i w pełni zatwierdzone aktualizacje BIOS-u dla płyt głównych ASUS AM5 są objęte oryginalną gwarancją producenta. Chcielibyśmy również potwierdzić następujące punkty:
1. Gwarancja płyty głównej ASUS AM5 obejmuje również wszystkie konfiguracje pamięci AMD EXPO, Intel XMP i DOCP.
2. Wszystkie najnowsze aktualizacje systemu BIOS są zgodne z najnowszymi wytycznymi AMD dotyczącymi napięcia dla procesorów AMD Ryzen serii 7000.
Ponadto chcielibyśmy potwierdzić nasze zaangażowanie we wspieranie platformy AMD AM5 i naszych klientów. W przypadku dalszych pytań dotyczących płyty głównej ASUS AM5 skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta w celu uzyskania pomocy.
Gamers Nexus w natarciu
Sytuacja nabrała rozgłosu w zeszłym tygodniu po tym, jak Gamers Nexus opublikował film na YouTube, w którym ostro skrytykował ASUSa za sposób rozwiązania problemów z paleniem się Ryzenów. Według Gamers Nexus, producent został przyłapany na publikowaniu prywatnych wersji kodu AGESA w swoich aktualizacjach BIOS-u, które nigdy nie były przeznaczone do użytku publicznego i publikował nieprzetestowane aktualizacje BIOS-u, które powodowały, że napięcia SoC w Ryzenach 7000 działały na niebezpiecznych poziomach, a także usuwał starsze aktualizacje BIOS-u na swoich stronach wsparcia płyt głównych, ponieważ jednocześnie publikował nowe aktualizacje, nie informując użytkowników o zmianach.
Gamers Nexus oskarżył również ASUSa o załadowanie aktualizacji BIOS-u dla modelu Crosshair X670E Extreme, która unieważnia gwarancję płyty głównej i o ciągłe zalecanie użytkownikom „uruchamiania ustawień domyślnych” (wyłączania AMD EXPO/DOCP) na płytach głównych AM5, jeśli użytkownicy napotykają problemy.
Krytyka okazała się skuteczna, bo firma zmieniła front, zapewniając użytkowników, że profile pamięci AMD EXPO są faktycznie objęte gwarancją na płytę główną, a ostatnie aktualizacje BIOS-u rozwiązują problemy z napięciem SoC w Ryzenach. Ten pierwszy element jest szczególnie zaskakujący, ponieważ zazwyczaj profile EXPO (i ich odpowiedniki Intel XMP), chociaż są powszechne w świecie entuzjastów i graczy (i są mocno reklamowane jako część wysokiej klasy specyfikacji pamięci RAM), są technicznie uważane za podkręcanie i dlatego tradycyjnie nie są objęte gwarancjami na płyty główne.
ASUS najwyraźniej zrozumiał, że takie podejście jest konieczne, choć wydaje się, że wielu z tych kontrowersji można było uniknąć za sprawą lepszej komunikacji i sprawniejszego zarządzania kryzysem.
Pokaż / Dodaj komentarze do: ASUS reaguje na krytykę. Gwarancja obejmie BIOSy w wersji beta i ustawienia EXPO