Battlefield V - poznaliśmy oficjalne wymagania PC, w tym dla ray-tracingu

Battlefield V - poznaliśmy oficjalne wymagania PC, w tym dla ray-tracingu

Wczoraj mogliście sprawdzić próbkę polskiego dubbingu w grze Battlefield V, a to za sprawą krótkiego filmu opublikowanego przez polski oddział EA (temu należą się duże brawa za bardziej profesjonalne podejście do tematu niż typowe w polskich warunkach wrzucenie aktorów do studia, gdzie aktor nie ma możliwości wczuć się w scenę).Teraz natomiast mamy okazję w końcu zapoznać się z oficjalnymi, finalnymi wymaganiami sprzętowi Battlefield V w wersji PC. O ile w przypadku standardowych minimalnych i rekomendowanych wymagań obyło się bez większych niespodzianek, ponieważ te pokrywają się praktycznie z tym, co widzieliście w alpha testach, to już ujawnienie przez DICE konfiguracji komputerowej dla rozgrywki z technologią śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (ray-tracing) napędzaną przez NVIDIA RTX oraz API DXR od Microsoftu jest już niezwykle interesującą informacją.

Jak można było się spodziewać, technologia RTX wymagać będzie nie tylko nowej karty graficznej NVIDII, ale mocnego PC w całym zakresie.

Chyba nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że wymagania dla RTX są wyraźnie wyższe i nie wystarczy nam zakup któregoś z nowych modeli kart graficznych NVIDII (GeForce RTX), ponieważ do komfortowej rozgrywki deweloperzy rekomendują także topowej klasy procesory  - AMD Ryzen 7 2700 lub Intel Core i7 8700 oraz 16 GB pamięci RAM, zamiast 12 GB wystarczających dla standardowej rozgrywki. Trzeba przy tym pamiętać, że Battlefield V będzie pierwszą dostępną na rynku grą obsługującą technologię NVIDIA RTX i z tego powodu będzie bardzo istotnym tytułem nie tylko dla EA i DICE, ale i dla NVIDII. Dla graczy i dziennikarzy stanowić ma zaś swoisty papierek lakmusowy na dotychczasowe obietnice Zielonych, choć trzeba zaznaczyć, że szwedzkie studio przyznało już, że ograniczyło efekty RTX w finalnej wersji gry względem tej prezentowanej na konferencji NVIDII.

Battlefield V zadebiutuje na rynku 20 listopada na PC i konsolach, ale subskrybenci usługi  Origin Access Premier na komputerach będą mogli rozpocząć zabawę już 9 listopada, z kolei osoby opłacające abonamenty Origin Access Basic na PC i EA Access na Xbox One otrzymają dostęp do 10-godzinnej wersji próbnej gry jeszcze przed jej premierą. Gracze, którzy zdecydowali się zaś zamówić przed premierą wersję Deluxe Edition, zagrają od 15 listopada. Warto przy tym przypomnieć, że na starcie otrzymamy mocno okrojoną wersję gry (pomimo przesunięcia premiery), ponieważ tryb battle royale pojawi się dopiero w marcu, a na premierę w grze znajdować będą się tylko 3 historie w trybie kampanii singleplayer, a kolejne otrzymamy w ramach DLC (pierwszą już w grudniu). Budzi to tak naprawdę obawy, że EA próbuje sprzedać nam niekompletny produkt, traktując pierwszych klientów jak beta testerów, ale z opinią poczekajmy do premiery.

Komentarze do: Battlefield V - poznaliśmy oficjalne wymagania PC, w tym dla ray-tracingu