Bethesda przygotowała dużą aktualizację do Starfielda, którą sprawdzić mogą posiadacze gry na PC. Jest to wersja beta dostępna na Steam, więc do wydania finalnego dużo może się zmienić.
Bethesda poinformowała o udostępnieniu dużej aktualizacji do Starfielda w wersji na Steam. Rozwiązuje ona liczne problemy z pamięcią i jej wyciekami, w przypadku komputerów dodano pewne optymalizacje kart graficznych wpływające na GPU z wyższej półki. Poprawka sprawia, iż produkcja powinna działać wydajniej. Jest również wsparcie dla NVIDIA DLSS. Usprawniono model zarządzania wątkami związanymi z renderowaniem, poprawiając wykorzystanie CPU (zwłaszcza w systemach z wyższej półki). Wprowadzono ponato różne poprawki zwiększające stabilność i wydajność gry.
Starfield dostał nową aktualizację, która poprawia wydajność gry, a także eliminuje błędy. Gra obsługuje technologię DLSS, ale na razie tylko na Steam.
Jeżeli chodzi o rozgrywkę, aktualizacja dodaje możliwość jedzenia znajdowanego w świecie gry, wprowadzono zmiany w skradaniu się, aby gra była nieco bardziej wyrozumiała, jeśli chodzi o związane z nim błędy, usunięto błąd, przez który głowa Andreji była na stałe maskowana, czy wyeliminowano błąd, który mógł uniemożliwić graczom oddawanie strzałów z broni. Rozwiązano problem z wyglądem okluzji otoczenia podczas gry z ultrapanoramicznymi rozdzielczościami.
Usunięto rzadko występujący błąd, przez który gracze nie mogli usiąść podczas negocjacji z Musgrove'em. Natomiast w zadaniu "Strefa wybuchu" rozwiązano kłopot sprawiający, że skały, które muszą zostać wyrugowane przez gracza, nie pojawiały się na placu budowy Ngodupa Tate'a. To część ze wszystkich zmian i poprawek. Pełną listę umieszczamy poniżej.
Jest to testowa aktualizacja, która finalnie może wyglądać inaczej. W celu jej zainstalowania ją w bibliotece Steam wybieramy grę Starfield, klikamy przyciskiem myszy grę Starfield i w menu podręcznym wybierz opcję Właściwości. Na koniec nowym oknie właściwości przechodzimy na zakładkę Bety i w rozwijanym menu „Udział w wersji beta” wybieramy pozycję [beta].
Lista zmian w nowej aktualizacji:
Wydajność i stabilność
- Rozwiązano wiele problemów związanych z pamięcią i jej wyciekami.
- [Tylko PC] Dodano pewne optymalizacje wykorzystywania GPU, które będą miały wpływ na karty z wyższej półki.
- [Tylko PC] Usprawniono model zarządzania wątkami związanymi z renderowaniem, poprawiając wykorzystanie CPU (zwłaszcza w systemach z wyższej półki).
- Wprowadzono różne poprawki zwiększające stabilność i wydajność gry.
Rozgrywka
- Dodano możliwość spożywania jedzenia znajdowanego w świecie gry.
- Wprowadzono zmiany w skradaniu się, aby gra była nieco bardziej wyrozumiała, jeśli chodzi o związane z nim błędy.
- Usunięto błąd, przez który głowa Andreji była na stałe maskowana.
- Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić graczom oddawanie strzałów z broni.
- Usunięto błędy, przez które pewne postacie niezależne były wyświetlane bez ubrań.
- Usunięto błąd, przez który postępy rozpoczętych wyzwań umiejętności mogły zostać zatrzymane po dotarciu do Jedności i rozpoczęciu nowej gry.
- Usunięto błąd, który po wejściu do Jedności mógł tymczasowo uniemożliwić otwieranie ekwipunku lub zapisywanie rozgrywki.
- [Tylko PC]: Usunięto błąd zaburzający ruch myszy.
- Usunięto błąd, który mógł powodować utratę domyślnego statku.
- Usunięto błąd, który mógł powodować zniknięcie technika usług okrętowych.
Grafika
- Rozwiązano problem z wyglądem okluzji otoczenia podczas gry z ultrapanoramicznymi rozdzielczościami.
- Zoptymalizowano wstępną kompilację shaderów następującą podczas uruchamiania gry.
- Dodano możliwość regulacji jasności i kontrastu w menu ustawień wyświetlania.
- Dodano możliwość regulacji jasności HDR, jeśli system to wspiera. (Dotyczy wyłącznie platformy Xbox i systemu Windows 11).
- Rozwiązano problem z kilkoma materiałami, które w pewnych warunkach mogły prezentować niezamierzone wzory.
- Usunięto różne wizualne problemy związane z suwakiem regulującym pole widzenia.
- Ulepszono wygląd oczu postaci z tłumu.
- Usunięto pewną liczbę pomniejszych problemów wizualnych związanych z oświetleniem, cieniami, terenem i roślinnością.
Zadania
- Wszystko, co można kupić za pieniądze: Usunięto rzadko występujący błąd, przez który gracze nie mogli usiąść podczas negocjacji z Musgrove'em.
- Strefa wybuchu: Usunięto błąd sprawiający, że skały, które muszą zostać wyrugowane przez gracza, nie pojawiały się na placu budowy Ngodupa Tate'a.
- Echa przeszłości: Usunięto błąd, przez który dostęp do królowej grylloba podczas realizowania celu „Zabezpiecz hangar” był niemożliwy.
- Oko cyklonu: Usunięto błąd, przez który postępy w wypełnianiu zadania mogły zostać zablokowane z powodu brakującego komunikatu o dokowaniu.
- Praca dla żołnierza: Rozwiązano problem, w wyniku którego postęp w zadaniu mógł sprawiać wrażenie zablokowanego, jeśli gracz ukończył misję „Supra et Ultra” podczas powrotu do Loży w trakcie zadania „Wysoka cena”.
- Żadnych gwałtownych ruchów: Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić ponowne otworzenie włazu statku o nazwie Scow.
- Operacja „Gwiezdne ziarno”: Usunięto błąd, przez który klucz niezbędny do opuszczenia ośrodka czasem nie był dostępny.
- Sabotaż: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł odnaleźć Davida Barrona.
- Krótkowzroczność: Usunięto błąd, przez który postać gracza mogła niekiedy przestać reagować na sterowanie podczas rozmowy z Vladimirem.
- Serce Marsa: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł wydobyć Serca Marsa.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Bethesda udostępnia sporą aktualizację do Starfielda. Oto lista zmian