Blizzard usprawnia Diablo 4. Twórcy wyciągają wnioski po becie i prezentują dużą listę poprawek

Blizzard usprawnia Diablo 4. Twórcy wyciągają wnioski po becie i prezentują dużą listę poprawek

Beta Diablo 4 przyciągnęła wielu graczy, a Blizzardowi pomogła wyłapać błędy i rzeczy wymagające usprawnienia, które zostaną wprowadzone w finalnej wersji gry w czerwcu. Studio ujawniło czego należy się spodziewać.

Beta Diablo 4 pomogła Blizzardowi nanieść poprawki. Oto co się zmieni

Beta Diablo 4 mająca miejsce w marcu została w pierwszej kolejności udostępniona wybranej grupie graczy, a później miały miejsce kilkudniowe testy dla wszystkich zainteresowanych. Beta testy mają ten plus, że pozwalają deweloperom w boju, bez wydawania finalnej wersji sprawdzić jakie elementy zawodzą i co trzeba zmienić lub poprawić.

Blizzard wyciąga wnioski po becie Diablo 4 i prezentuje listę poprawek, które znajdą się w finalnej wersji gry.

Diablo 4

Tak też jest w przypadku Diablo 4, natomiast Blizzard udostępnił listę poprawek, które będą zawarte w premierowym wydaniu. Jak przyznano jedną z najczęstszych uwag społeczności była konieczność cofania się w niektórych podziemiach. Zoptymalizowano liczne podziemia we wszystkich strefach, żeby zminimalizować ten problem.

Oto lista podziemi w Strzaskanych Szczytach, w których zmodyfikowano układ:

  • Brama Kaldery
  • Splugawione Katakumby
  • Opuszczona Chata
  • Zakazane Miasto
  • Zagłada Szronu
  • Nieśmiertelna Emanacja
  • Koszary Kor Dragan
  • Miażdżypuszcza
  • Grota Szronoblizny

Zwiększono prawdopodobieństwo wystąpienia wydarzenia w podziemiach z 10% do 60%, skrócono czas konieczny do umieszczenia animusa z 3 do 0 sek, skrócono czas ratunku z 3 do 1,5 sek. Teraz wszystkie cele związane z ratunkiem zapewniają teraz po ukończeniu miksturę leczenia, z kolei podczas przenoszenia posągu Starożytnych, krwawego kamienia, mechanicznego pudełka lub płaskorzeźby otrzymacie premię do Impetu zapewniającą zwiększenie o 25% szybkości ruchu waszej i pobliskich sojuszników.

Poprawki obejmują również klasy. I tak efekty takie jak ogłuszanie i zamrażanie można zastosować przeciwko potworom elitarnym dwukrotnie, zanim uzyskają nieustępliwość, przeanalizowano ponadto umiejętności klasowe, aby upewnić się, że wszystkie klasy mają wystarczający dostęp do umiejętności usuwających efekty ograniczenia kontroli. Patrząc na poszczególne klasy Barbarzyńca zyskał stałą redukcję obrażeń wynoszącą 10%. Aby zbalansować tę premię, niektórym umiejętnościom pasywnym z drzewka umiejętności osłabiono efekty redukcji obrażeń, w przypadku Druidów zdolności Kompanów mają zadawać większe obrażenia, a wszystkie Moce Specjalne posiadają skrócony czas odnowienia.

Blizzard zaprasza na pokaz

Jak widzimy, lista zmian jest naprawdę spora i dobrze, że Blizzard czyta komentarze oraz wyciąga wnioski po becie. Jednak czy z korzyścią dla samej gry dowiemy się dopiero po premierze, która wypada na początku czerwca. Tymczasem 20 kwietnia o godzinie 20:00 czasu polskiego deweloperzy przygotują nową transmisję na żywo z udziałem reżysera gry Joe Shely'ego, zastępcy reżysera gry Josepha Piepiory oraz zastępcy dyrektora ds. społeczności Adama Fletchera. Towarzyszyć im będzie gość specjalny Rhykker. Omówią oni rzeczy wprowadzone do gry po becie. Relacja zostanie przeprowadzona na YouTube oraz na Twitchu.

Zmiany na plus, ale na finalny efekt trzeba poczekać

Zdaniem niektórych Diablo 4 to najlepiej zoptymalizowana gra obecnych czasów, z drugiej strony nie brakowało wiadomości, że potrafi ona wykończyć karty graficzne i są problemy z płynnością. Jeden z użytkowników napisał, iż Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti Vision OC 12G uległa uszkodzeniu po 20 minutach grania, zaś momentem krytycznym był przerywnik filmowy w kaplicy. Kampania fabularna to w większości zagadka, a beta nie jest finalnym produktem, więc ciężko jednoznacznie ocenić rozgrywkę. Jeżeli trzeba nad czymś popracować to jednym z elementów pozostaje właśnie optymalizacja.

Lista zmian w Diablo 4:

Lochy

zmieniony zostanie układ lochów w taki sposób, by gracze nie musieli za często narażać się na backtracking, który ponoć był problemem w kilku Lochach. Dotyczy to następujących lokacji:

  • Brama Caldery,
  • Zbezczeszczone Katakumby,
  • Opuszczona Nora (ang. Derelict Lodge),
  • Zakazane Miasto,
  • Oszroniona Zguba (ang. Hoarfrost Demise),
  • Nieśmiertelna Emanacja,
  • Baraki Kor Dragan,
  • Okaleczona Puszcza (ang. Maulwood),
  • Jaskinie Szronowej Blizny (ang. Rimescar Caverns)
  • szansa na wydarzenie w Lochach zostaje zwiększona z 10% do 60%,
  • część potworów w Lochach będzie szukała graczy (dotyczy zadań wymagających wyeliminowania wszystkich przeciwników),
  • po zebraniu Animusa gracz wraz z sojusznikami otrzyma 10 punktów zasobów (ang. 10 Resource) oraz zredukowany zostanie każdy aktywny cooldown o sekundę,
  • zdeponowanie Animusa skrócone zostanie z 3 sekund do 0 sekund,
  • czas na ratunek zredukowany będzie z 3 to 1,5 sekundy,
  • każdy ratunek (/cel ratunkowy; ang. Rescue objective), zostanie nagrodzony miksturą regenerującą życie,
  • podczas przenoszenia Statuy Starożytnych, Krwawego Kamienia, Mechanicznego Pudła lub Kamiennej Rzeźby, gracze dostaną premię do Pędu, który podniesie ich szybkość poruszania się o 25% (dotyczy również pobliskich sojuszników),
  • czas uruchomienia (ang. channel time) Piedestałów zredukowany z 2 do 0 sekund,
  • odnisienie Przenośnego Obiektu do Piedestału skutkuje pełnym odnowieniem Życia, Zasobów, Mikstur oraz resetuje cooldown wszystkich umiejętności pobliskich graczy ,
  • wszystkie drzwi będą generować ping na minimapie, gdy zostaną otwarte,
  • wszystkie cele związane z budowlami (ang. Structure Objectives) w lochach dostaną dodatkową mechanikę walki, z którą gracze będą musieli sobie poradzić,
 

Klasy

Ogólne

  • efekty typu Oszołomienie i Zamrożenie będzie można zastosować przeciwko Elitarnym Przeciwnikom w czasie dwukrotnie dłuższym niż dotychczas, zanim uzyskają status Niepowstrzymanych,
  • sprawdzono, czy wszystkie klasy mają dostęp do tej samej ilości umiejętności, które przeciwdziałają efektom osłabiającym (ang. impairing effects),
  • Zaktualizowane zostały Legendarne Moce (ang. Legendary Powers),

Barbarzyńca

  • stała redukcja obrażeń o 10% została dodana, dla balansu zmniejszono efekty niektórych pasywnych redukcji obrażeń z drzewka umiejętności,
  • umiejętność Tornado zadaje więcej obrażeń i zużywa więcej Furii,
  • po użyciu umiejętności Podwójne Uderzenie, gracz odzyskuje wykorzystaną w tym celu Furię, jeśli użyje jej na ogłuszonym lub powalonym wrogu,

Druid

  • umiejętności towarzyszy będą zadawać większe obrażenia,
  • zredukowany został cooldown wszystkich umiejętności ostatecznych (ang. Ultimate Skills),
  • okaleczenie i Spustoszenie doczekały się ulepszeń związanych z użytkowaniem,
  • użycie umiejętności, która nie jest związana ze zmiennokształtnością (ang. non-Shapeshifting skill), sprawi, że Druid powróci do swojej ludzkiej formy,

Nekromanta

  • przyzwane sługi będą częściej umierać, co ma zmusić graczy do częstszego wykorzystywania zwłok,
  • wiele bonusów Księgi Umarłych doczekało się zwiększenia statystyk,
  • obrażenia umiejętności Wybuch Zwłok zostały zredukowane,
  • zredukowano jasność (ang. brightness) Szkieletowych Wojowników i Magów,

Łotr

  • zwiększono bonusy umiejętności Fortelu (ang. Subterfuge),
  • zwiększono bonusy wielu umiejętności pasywnych,
  • zwiększono cooldown wszystkich umiejętności Nasycenia,

Czarodziej

  • obrażenia umiejętności Naładowanego Pioruna (ang. Charged Bolt) zostały zwiększone, a koszt many został zredukowany,
  • zmniejszono obrażenia umiejętności Łańcuch Piorunów (ang. Chain Lightning) oraz zredukowano ich skuteczność przeciwko Bossom,
  • zmniejszono cooldown premii umiejętności Spopielenie,
  • ściany Ognia będą się pojawiać pod przeciwnikami częściej, gdy premia zaklęciowa będzie w użyciu,
  • zwiększono szansę Szczęśliwego Trafu dla premii zaklęcia Meteoryt,

Wydarzenia Podziemi

  • Zwiększono prawdopodobieństwo wystąpienia wydarzenia w podziemiach z 10% do 60%.

Rozgrywka w podziemiach

  • Aby zmniejszyć konieczność cofania się, pojawiać się będą nieliczne, samotne potwory. Będą one wyszukiwać gracza, aby pomóc mu wykonać zadanie zabicia wszystkich wrogów w podziemiach.
  • Po zebraniu animusa, gracz i pobliscy sojusznicy: Otrzymają 10 pkt. zasobu, Otrzymają skrócenie wszystkich aktywnych czasów odnowienia o 1 sek.
  • Skrócono czas konieczny do umieszczenia animusa z 3 do 0 sek.
  • Skrócono czas ratunku z 3 do 1,5 sek.
  • Wszystkie cele związane z ratunkiem zapewniają teraz po ukończeniu miksturę leczenia.
  • Podczas przenoszenia posągu Starożytnych, krwawego kamienia, mechanicznego pudełka lub płaskorzeźby otrzymacie premię do Impetu zapewniającą zwiększenie o 25% szybkości ruchu waszej i pobliskich sojuszników.
  • Skrócono czas podtrzymania przy piedestałach z 2 do 0 sek.
  • Zwrócenie przenośnego obiektu na piedestał przywraca wszystkim pobliskim graczom pełnię zdrowia, zasobów i mikstur, a także zeruje ich czasy odnowienia.
  • Otwarcie każdych drzwi zostanie zasygnalizowane na minimapie.
  • Wszystkie budowle związane z celami w podziemiach mają teraz dodatkową mechanikę walki, z którą muszą zmierzyć się gracze.

Interfejs

  • Naprawiono błąd, który powodował, że wbudowany czytnik ekranu nie odczytywał kluczowych powiadomień, szczegółów opcji gry i innych elementów IU.
  • Naprawiono błąd, przez który nie można było przypisać niektórych działań do kółka myszy.
  • Naprawiono błąd, przez który nie można było przypisać Uniku do prawego drążka analogowego na kontrolerze.
  • Czat będzie się wyświetlał po lewej stronie ekranu, jeśli wybierzecie centralne ustawienie paska akcji.
  • Współczynniki bohatera będą domyślnie wyświetlane, gdy gracz kliknie przycisk materiałów i współczynników w ekwipunku.
  • Ruch i interakcję można teraz przypisać do jednego przycisku, podczas gdy atak podstawowy przypisany będzie do przycisku alternatywnego.
  • Bezszeryfowy krój liter zastosowany w grze został zastąpiony nowym krojem szeryfowym.

Starcia

  • Naprawiono wiele błędów, które sprawiały, że bossowie, np. Rzeźnik, nie reagowali.
  • Rzeźnik został ponownie oceniony pod kątem trudności i będzie stanowił większe wyzwanie w III i IV randze świata.
  • Bossowie, tacy jak Czorta, Malnok, Venarda i inni, zostali ponownie zweryfikowani pod kątem trudności postaci walczących wręcz, co spowodowało zmiany w atakach i mechanice walki.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że wampirzy brutale używający afiksu z zaklęciem Cienia rzucali seryjnie Przebicie.

Piwnice

  • Zwiększono szansę na wystąpienie wydarzenia podziemi w piwnicach.
  • Piwnice będą teraz dawały skrzynię po ukończeniu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że piwnice przedwcześnie oznaczano jako ukończone.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że w piwnicy brakowało elitarnego potwora.

Usprawnienia rozgrywki

  • Naprawiono błąd, przez który gracz mógł zwiększyć swoją szybkość ataku, wcześnie anulując ataki poprzez ruch.
  • Naprawiono błąd, przez który bohaterowie nie byli niewrażliwi i nienamierzalni po wczytaniu nowego obszaru.
  • Wyłączono przycisk wyzerowania podziemi.
  • Naprawiono błąd, przez który w Dolinie Wichrów i Wyniesieniu Seraka przed ukończeniem zadania z kampanii było mniej potworów, niż planowano.
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Blizzard usprawnia Diablo 4. Twórcy wyciągają wnioski po becie i prezentują dużą listę poprawek

 0