Twórcy Call of Duty: Black Ops 6 tłumaczą się z kontrowersyjnych zmian. Rozgrywka znacznie zwolniła

Twórcy Call of Duty: Black Ops 6 tłumaczą się z kontrowersyjnych zmian. Rozgrywka znacznie zwolniła

Nowy system ruchu w Call of Duty: Black Ops 6, okreslany jako omnimovement, miał zrewolucjonizował mechanikę poruszania się w grach z serii. Jednak zmiana ta nie spotkała się z jednoznaczną aprobatą graczy. Choć nowa mechanika miała na celu dostarczenie bardziej zrównoważonej rozgrywki, wielu fanów uważa, że w porównaniu do dynamicznego systemu z Modern Warfare 2019, poruszanie się w BO6 jest wolniejsze i mniej płynne.

Według Matta Scronce’a, zastępcy dyrektora ds. projektowania w Treyarch, jednym z głównych celów zespołu było stworzenie gry przystępnej dla szerokiego grona odbiorców. Call of Duty to ogromna seria gier FPS, której sukces opiera się na przyciąganiu milionów graczy, niezależnie od ich poziomu zaawansowania. W związku z tym studio musiało znaleźć równowagę pomiędzy wymagającą dynamiką a przystępnością mechanik. Scronce odniósł się do krytyki po tym, jak gracze porównali BO6 do wcześniejszych odsłon serii. W szczególności wielu użytkowników wskazywało, że nowy system ruchu jest mniej responsywny, a tempo rozgrywki znacznie spadło. Scronce wyjaśnił, że zmiany były celowe, a ich głównym celem było wyeliminowanie problemów, które w przeszłości psuły balans gry.

Jeden z twórców gry Black Ops 6 wyjaśnia, dlaczego najnowszy kontrowersyjny system poruszania w Call of Duty tak bardzo różni się od Modern Warfare 2019.

Omnimovement: odpowiedź na „wężowanie”

Jednym z problemów, które Treyarch chciało rozwiązać, było tzw. snaking („wężowanie”). Jest to taktyka polegająca na szybkim kucaniu, padaniu na ziemię i biegnięciu do przodu, co pozwala graczowi na uzyskanie przewagi, pozostając niemal niewidocznym za osłoną. Choć snaking nie narusza zasad gry, jest powszechnie uznawane za zachowanie nieuczciwe. „Kiedy prędkość ruchu w pozycji leżącej i kucającej jest zbyt wysoka, dochodzi do niedopasowania między widokiem pierwszoosobowym a trzecioosobowym, co prowadzi do zjawiska wężowania” – wyjaśnił Scronce. – „Nie uważamy, by tego typu mechaniki były zdrowe dla ogólnego doświadczenia gry”.

Nowe podejście do skakania i walki w ruchu

Scronce odniósł się także do zmienionego zachowania postaci podczas skakania. Zespół celowo zaprojektował mechanikę skoków tak, aby spamowanie skokami nie było najbardziej efektywną taktyką podczas starć. „Kołysanie ciała podczas skoku zostało wprowadzone celowo, aby ograniczyć nadmierne wykorzystywanie tej techniki” – dodał Scronce.

Dla graczy preferujących agresywny styl gry Treyarch wprowadził jednak pewne udogodnienia. W BO6 istnieją specjalne profity i dodatki, które pozwalają zwiększyć efektywność zarówno skoków, jak i innych ruchów, takich jak ślizgi i nurkowania.

Scronce zapewnił, że Treyarch uważnie analizuje opinie społeczności oraz dane z rozgrywki, aby wprowadzać dalsze poprawki. „Zawsze słuchamy społeczności, współpracujemy z naszymi partnerami i omawiamy zmiany, które mogą poprawić jakość gry” – powiedział.

Warto zauważyć, że seria Call of Duty zawsze zmagała się z exploitami, które gracze szybko wykorzystywali na swoją korzyść. W przypadku BO6 nie jest inaczej – jeszcze przed oficjalną premierą gracze odkryli błąd, który pozwalał na wcześniejsze użycie nowej broni Sirin 9 mm.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy Call of Duty: Black Ops 6 tłumaczą się z kontrowersyjnych zmian. Rozgrywka znacznie zwolniła

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł