CD Projekt RED udostępnia nową aktualizację do Wiedźmina 3: Dzik Gon. Oto lista zmian

CD Projekt RED udostępnia nową aktualizację do Wiedźmina 3: Dzik Gon. Oto lista zmian

CD Projekt RED udostępnił nową aktualizację do Wiedźmina 3: Dziki Gon skupiającą się na stabilności gry oraz wydajności, ale wprowadza też pewne poprawki do rozgrywki. Oto co się zmieni po implementacji łatki.

Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na PC, PlayStation oraz Xbox dostał nowy update o numerze 4.02, który poprawia wydajność i stabilność produkcji. W wydaniu komputerowym usprawniono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12, przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie (gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie, można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika), naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze czy naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint występujący, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.

Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymał aktualizację 4.02 skupiającą się na poprawie wydajności.

Na konsolach nowej generacji ulepszono tryb wydajności, wyeliminowano błąd, w wyniku którego postacie mogły lekko rozmywać się podczas rozmów z Geraltem i przerywników filmowych (mowa o wersji PS5), usunięto problem uniemożliwiający wczytanie zapisów podczas korzystania z postępów międzyplatformowych na Xbox One, dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji, wyeliminowano spadki płynności w Beauclair i Novigradzie obecne po wczytaniu zapisu. Oprócz tego ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić z ray tracingiem, zaimplementowano suwak Rozmycia w ruchu, usunięto bug z teksturami cegieł, które były pokrywane przez czarne artefakty.

Pozbyto się błędów w zadaniach m.in. Przygotowania do bitwy, Racja stanu, Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I. Deweloperzy podkreślili, że w liście zmian uwzględniono najważniejsze poprawki i ulepszenia, natomiast sama aktualizacja 4.02 zawiera inne rzeczy niewymienione w opisie. Jak widzimy, CD Projekt RED cały czas usprawnia tytuł, którego wydajność trochę ucierpiała po wprowadzeniu next-genowej aktualizacji. Teraz powinno być lepiej, ale zapewne w drodze są następne łatki.

Wiedźmin 3: Dziki Gon aktualizacja 4.02:

PC

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.

Konsole

  • Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji

  • Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
  • Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
  • Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach

  • Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
  • Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
  • Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.

Lokalizacja - dostępne na wszystkich platformach

  • Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
  • Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
  • Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: CD Projekt RED udostępnia nową aktualizację do Wiedźmina 3: Dzik Gon. Oto lista zmian

 0