Nie da się ukryć, że opóźnienie premiery gry Cyberpunk 2077, która przez wielu graczy jest najbardziej wyczekiwaną produkcją ostatnich lat lub przynajmniej tego roku, spotkało się ze sporym rozczarowaniem. Decyzja CD Projekt RED odbiła się w branży szerokim echem i niewątpliwie wielu producentów, których tytuły debiutują jeszcze wiosną, odetchnęło z ulgą, ale ci którzy celują w jesień są już zdecydowanie mniej zadowoleni z takiego obrotu sprawy, ponieważ Cyberpunk 2077 na pewno zaabsorbuje wielu graczy na długi czas, przez co ci nie będą mieć czasu na inne gry. Szybko w sieci zaczęły pojawiać się też spekulacje na temat przyczyn opóźnienia i Borys Niespielak, znany choćby z podcastów z Remigiuszem Maciaszkiem, pochwalił się niedawno, że według jego źródeł gra została opóźniona ze względu na problemy z optymalizacją na konsolach, w szczególności Xbox One.
Jeden z twórców Cyberpunk 2077 postanowił zdementować ostatnie plotki na temat przyczyn opóźnienia Cyberpunk 2077.
Najpierw do tych plotek odniósł się Cory Barlog, reżyser gry God of War, jednej z najładniejszej gry obecnej generacji, dostępnej wyłącznie na PlayStation 4. Ten wyznał, że każda gra jest słabo zoptymalizowana przed ostatnim etapem produkcji. Zanim uzyska status Gold. Do tych słów odniósł się jeden z producentów Cyberpunk 2077, Benzenzimmern, który stwierdził, że Cory Barlog trafił w samo sedno. „Oczywiście, że optymalizujemy grę pod kątem Xbox One, PlayStation i PC, ponieważ właśnie to robi się na ostatnich etapach rozwoju gry. Podczas procesu tworzenia wiele elementów nie jest zoptymalizowanych, ponieważ funkcjonuje wiele zmiennych, które mają na to wpływ. Tak proste odpowiedzi, jak "opóźnienie gry z powodu Xboksa" mogą nadawać się na dobrą plotkę, ale nie zawierają w sobie zbyt wiele z prawdy. Zawsze jest wiele powodów. Wśród nich, i mogę mówić wyłącznie za siebie, jest choćby naprawienie prostych błędów, aby wyszlifować grę do perfekcji. Nie ma ukrytych przekazów, zwyczajnie pracujemy, by uczynić grę lepszą” - czytamy w opublikowanym poście.
Jeśli zaś jesteśmy już w temacie Cyberpunka 2077, to warto dodać, że warszawska firma QLOC, która specjalizuje się w testowaniu gier, ich lokalizacji czy przeprowadzaniu portów na inne platformy, poinformowała, że będzie wspierać CD Projekt RED w prasach nad tym tytułem. QLOC zapewniać ma dodatkowe wsparcie zarówno przy developingu, jak i testach jakości produktu. Przypominamy, że Cyberpunk 2077 zadebiutować ma 17 września na PC, PS4 i Xbox One (jak na razie nie wiadomo nic na temat next-genowej wersji) i mamy nadzieję, że tym razem uda się dotrzymać terminu, ponieważ wyczekujemy debiutu tej produkcji od wielu lat.
Pokaż / Dodaj komentarze do: CD Projekt RED zaprzecza plotkom o powodach opóźnienia Cyberpunk 2077