Cyberpunk 2077 bez wsparcia dla ray tracingu na kartach AMD Radeon... przynajmniej na starcie

Cyberpunk 2077 bez wsparcia dla ray tracingu na kartach AMD Radeon... przynajmniej na starcie

Miniony weekend przyniósł nam zaktualizowane wymagania sprzętowe do gry Cyberpunk 2077, które obejmowały także sprzęt potrzebny do zabawy z włączonym z ray tracingiem. Jak szybko zauważyli gracze w sekcji z RT pojawiły się jedynie karty graficzne NVIDII i nie wynikało to z faktu, że wymagania te opracowano jeszcze przed premierą nowych grafik AMD, gdyż te widnieją już w sekcji dotyczącej rozgrywki bez włączonego śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Jeden z fanów postanowił więc zapytać wprost o wymagania polskiej superprodukcji dla ray tracingu na kartach graficznych AMD i szybko otrzymał odpowiedź od Marcina Momota, która wyjaśniła, jak będzie wyglądać sprawa w tym przypadku.

CD Projekt RED potwierdziło, że ich najnowsza gra nie będzie wspierać ray tracingu na najnowszych kartach Czerwonych na starcie.

Cyberpunk 2077 - wymagania sprzętowe

Warto na wstępie nadmienić, że niedawno NVIDIA zapewniała, że Cyberpunk 2077 na PC nie korzysta z ich żadnej autorskiej technologii ray tracingu i śledzenie promieni w związku z tym powinno działać ze wszystkimi GPU kompatybilnymi z DXR. Marcin Momot, czyli community manager CD Projekt RED, odpadając na pytania jednego z fanów zdradził jednak, że ich najnowsza gra nie będzie wspierać ray tracingu na najnowszych kartach Czerwonych na starcie. Niestety przedstawiciel „Redów” nie tłumaczy, dlaczego osoby, które zdecydują się na zakup nowych Radeonów, nie otrzymają obsługi tej technologii na starcie, gdyż w teorii efekty te powinno działać bez problemu również na GPU z rodziny RDNA 2. AMD przekonywało nawet, że ich karty Big Navi wspierać będą ray tracing w wydanych i nadchodzących tytułach.   

Czekając na jakieś wyjaśnienia ze strony CD Projekt RED skazani jesteśmy jedynie na spekulacje i jest duże prawdopodobieństwo, że technologia śledzenia promieni w czasie rzeczywistym w Cyberpunk 2077 jest tak wymagająca (w przypadku cyberpunkowego świata skąpanego w świetle neonów wymagać może wsparcia ze strony DLSS lub Super Resolution). Wciąż z kolei czekamy na odpowiedź AMD na DLSS i być może dopóki ta nie zostanie wydana, Cyberpunk 2077 nie będzie wspierać ray tracingu na kartach Radeon. Niewykluczone jest jednak również, że CD Projekt RED wszedł z NVIDIĄ w jakąś umowę na wyłączność, choćby czasową.  

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 bez wsparcia dla ray tracingu na kartach AMD Radeon... przynajmniej na starcie

 0