Cyberpunk 2077 na oficjalnych wykresach wydajności NVIDII. Nie wygląda to dobrze

Cyberpunk 2077 na oficjalnych wykresach wydajności NVIDII. Nie wygląda to dobrze

 

Wiemy, że Cyberpunk 2077 już na premierę będzie wspierać pakiet technologii RTX od NVIDII, czyli zarówno ray tracing, jak i DLSS, o czym NVIDIA nie omieszkała przypomnieć w swoim najnowszym komunikacie. Jak pisaliśmy wczoraj, portal Tom’s Hardware wykonał już nawet testy wydajności polskiej superprodukcji z wykorzystaniem obu tych technologii. Niestety wersja recenzencka wykorzystana do tych testów nie była ostateczną, jako gracze otrzymają już jutro i nie zawierała patcha premierowego z optymalizacją i poprawkami, nad którymi pracowali „Redzi” w ostatnim czasie, dlatego też Tom’s Hardware poproszone zostało przez wydawcę o usunięcie wykresów z artykułu, gdyż mogą one nie reprezentować doświadczeń graczy w dniu premiery. 

VideoCardz udało się dotrzeć także do oficjalnych wykresów Zielonych dla Cyberpunk 2077, zawierających testy kart graficznych NVIDII.  

Co ciekawe, wpis na blogu NVIDII dotyczący wsparcia dla ray tracingu i DLSS dla nowych gier, w tym Cyberpunk 2077, zawierał wykresy wydajności dla pięciu pozostałych tytułów z pominięciem gry od CD Projekt RED. Tu z pomocą przychodzi jednak portal VideoCardz, któremu udało się dotrzeć także do oficjalnych wykresów Zielonych dla Cyberpunk 2077, zawierających testy trzech kart graficznych NVIDII. Mowa tu konkretnie od modelach GeForce RTX 3090, RTX 3080 i flagowcu z poprzedniej generacji, czyli GeForce RTX 2080 Ti. Na wykresach powyżej zobaczyć możecie wyniki tych GPU w rozdzielczości 4K na ustawieniach Ultra z ray tracingiem w trybie wydajności DLSS i wynika z nich, że nawet topowy model za przeszło 7000 zł, który promowany jest gamingiem w 8K, nie jest w stanie zapewnić 60 kl./s w Cyberpunk 2077. W grze, która bardzo mocno promowana jest przez NVIDIĘ. Co więcej, bez DLSS żadna z tych kart nie zbliża się nawet do 30 kl./s. Można więc mieć tylko nadzieję, że dalsze optymalizacje tego tytułu poprawią sytuację w przyszłości. 

W rozdzielczości QHD (2560 x 1440 pikseli) sytuacja wygląda już lepiej. Tutaj pokuszono się nawet o dodanie do testów dwóch modeli z niższej półki, czyli GeForce RTX 3070 i RTX 3060 Ti. Te jednak nawet po włączeniu DLSS nie są w stanie zapewnić płynnej rozgrywki w 60 kl./s na ustawieniach Ultra z ray tracingiem. Trzeba jednak odnotować, że w 1440p profil DLSS zmienia się z Performance na Quality. Ostatni z wykresów prezentuje wyniki kart NVIDII w 1080p i jedynie GeForce RTX 3090 jest w stanie zapewnić 60 kl./s na Ultra w takiej rozdzielczości bez wsparcia ze strony DLSS (GeForce RTX 3080 jest też naprawdę blisko tego pułapu).

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 na oficjalnych wykresach wydajności NVIDII. Nie wygląda to dobrze

 0