Nawet GeForce RTX 3090 nie wystarcza na Cyberpunk 2077 w 4K na Ultra w 60 kl./s

Nawet GeForce RTX 3090 nie wystarcza na Cyberpunk 2077 w 4K na Ultra w 60 kl./s

Do premiery Cyberpunk 2077 pozostały już tylko dwa dni, a pierwsze recenzje polskiej superprodukcji zwiastują duży hit, więc wygląda na to, że CD Projekt RED nie zawiodło i ponownie dostarczyło nam produkt z najwyższej półki (choć chyba wszyscy recenzenci podkreślają, że gra jest mocno zabugowana). Ekipa Tom’s Hardware miała z kolei okazję już przetestować wydajność gry zarówno na nowych kartach GeForce RTX, jak i Radeon RX i okazuje się, że Cyberpunk  2077 może okazać się swoistym „Crysisem” bieżącej dekady. Jak wynika bowiem z pierwszych testów, nawet karta graficzna GeForce RTX 3090, która stworzona została przez NVIDIĘ do rozgrywki w rozdzielczości 8K, ma problem, by udźwignąć Cyberpunk 2077 w 4K na Ultra w 60 kl./s i to przy wyłączonym ray tracingu.

Nowa gra Redów może okazać się swoistym „Crysisem” bieżącej dekady i najpopularnijeszym pytaniem na forach będzie "czy pójdzie mi na tym Cyberpunk". 

Zanim przejdziemy jednak do omówienia tego testu, trzeba najpierw zaznaczyć, że Cyberpunk 2077 otrzymać ma w dniu premiery ogromny, ważący ok. 46 GB, patch. Oznacza to, że aktualizacja wraz z nowymi sterownikami NVIDII mogą przełożyć się na drobną poprawę wydajności gry. Niemniej jednak nie należy spodziewać się jakichś drastycznych wzrostów i wyniki Tom’s Hardware stanowić powinny dobry prognostyk, czego można oczekiwać po tym tytule. Jak Możecie zobaczyć na wykresach, w przypadku testów w 4K na Ultra przy wyłączonym ray tracingu GeForce RTX 3090 osiąga średnio 46 kl./s, a minimalny framerate to 39 kl./s. Po włączeniu śledzenia promieni w czasie rzeczywistym gra robi się praktycznie niegrywalna, gdyż minimalny wynik to 17 kl./s, a średni to zaledwie 20 kl./s.   

Sytuacja na szczęście znacząco poprawia się po włączeniu techniki DLSS 2.0. W takim przypadku tryb DLSS Quality w rozdzielczości 4K na Ultra pozwala RTX 3090 uzyskać minimum 57 kl./s i średnio 74 kl./s. Z drugiej strony, jeśli chcemy cieszyć się ray tracingiem w Cyberpunk 2077 oraz płynną rozgrywką to zmuszeni jesteśmy sięgnąć po tryb DLSS Ultra Performance, który stworzony został z myślą o zabawie w 8K, a nie 4K. W 4K na Ultra z RT i DLSS Quality, flagowiec NVIDII zapewni nam jedynie możliwość zabawy w 30 kl./s. Wygląda więc na to, że Cyberpunk 2077 będzie jedną z najbardziej wymagających gier na PC, co trudno jednak uznać za dużą niespodziankę (no może trochę, szczególnie po ujawnieniu  przez producenta pierwszych wymagań, które były zaskakująco niskie), ponieważ CD Projekt RED wykorzystuje ray tracing do wielu różnych efektów (Diffuse Illumination, Ambient Occlusion, odbicia i cienie). Po więcej szczegółów i wykresów odsyłamy do źródła.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nawet GeForce RTX 3090 nie wystarcza na Cyberpunk 2077 w 4K na Ultra w 60 kl./s

 0