Cyberpunk 2077 z ray tracingiem oraz NVIDIA DLSS 2.0 od dnia premiery

Cyberpunk 2077 z ray tracingiem oraz NVIDIA DLSS 2.0 od dnia premiery

Wczorajszy pokaz gry Cyberpunk 2077 wzbudził w nas dość mieszane uczucia. O ile zaprezentowany trailer prezentował się wyśmienicie, tak już sama rozgrywka była niezwykle nudna (co wynikało z fragmentu wybranego do demonstracji) i nie pozwalał w ocenić oprawy graficznej. Osoby które jednak miały okazję zagrać w pierwsze 4 godziny nowej gry CD PROJEKT RED sugerują, że ta jest na naprawdę wysokim poziomie, a NVIDIA potwierdziła, że tytuł ten prezentować będzie się na PC wyśmienicie m.in., za sprawą wsparcia dla ray tracingu. Dodatkowo wydajność zwiększyć ma technika DLSS 2.0, a Zieloni zapewnili także, że Cyberpunk 2077 będzie dostępny w usłudze GeForce NOW. Wszystko to ma być dostępne w produkcji polskiego studia już od dnia premiery, czyli 19 listopada, a możliwości ray tracingu prezentuje zaprezentowany wczoraj zwiastun (poniżej).

NVIDIA potwierdziła, że tytuł ten prezentować będzie się na PC wyśmienicie m.in., za sprawą wsparcia dla ray tracingu. Dodatkowo wydajność zwiększyć ma technika DLSS 2.0.

Już w zeszłym roku dowidzelismy się o obsłudze ray tracingu w Cyberpunk 2077, a teraz NVIDIA potwierdziła, że w grze dostępne będą cztery efekty oparte o technologię śledzenia promieni. Oświetlenie rozproszone oparte na ray tracingu przechwytuje promieniowanie nieba, a także emisyjne oświetlenie z różnych powierzchni, co jest trudne do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Po włączeniu tej funkcji tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie i obiekty rozjaśnią otoczenie naturalnym kolorowym oświetleniem, a słońce i księżyc będą realistycznie oświetlać Night City. Odbicia oparte na ray tracingu zastosowane na wszystkich powierzchniach, które mogą obejmować zakres nawet kilku kilometrów, udostępniając realistyczne odbicia w szerokim polu widzenia i na dużych odległościach. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach oraz powierzchniach, symulując sposób w jaki światło odbija się od błyszczących i metalowych powierzchni drogą śledzenia pojedynczego odbicia promieni odbitych względem sceny. W przeciwieństwie do technik wykorzystujących przestrzeń ekranu odzwierciedlających tylko to, co się na nim znajduje, oparte na ray tracingu odbicia obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty znajdujące się poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.

Kolejny efekt to okluzja otoczenia (OO) oparta na ray tracingu, czyli technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji każdego punktu sceny na otaczające oświetlenie, co skutkuje renderowaniem nowych cieni OO otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry. W Cyberpunk 2077 okluzja otoczenia oparta na ray tracingu może zostać wykorzystana z lokalnym oświetleniem w celu aproksymacji lokalnych efektów cieniowania tam, gdzie cieni brakuje, co znacznie poprawia jakość efektu okluzji otoczenia. Cienie oparte na ray tracingu pozwalą twórcom oprogramowania zapewnić doskonałe cienie w grach, bez kompromisów i ograniczeń związanych z mapami cieni. W Cyberpunk 2077 do gry dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie przez chmury i inne czynniki.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 z ray tracingiem oraz NVIDIA DLSS 2.0 od dnia premiery

 0